  • 1. Data: 2003-04-28 23:41:51
    Temat: pit za 2002 - zdrowotne
    Od: a...@i...pl

    Witam.
    Czytalem we wczesniejszych artykulach, ze zdrowotne mozna odliczyc ale nie
    wiecej niz wykazana wysokosc pobranej zaliczki na podatek dochodowy.
    Moj znajomy prosi mnie o pomoc w sporzadzeniu PIT'a. Zeby latwiej wytlumaczyc o
    co mi chodzi posluze sie przykladem:

    Dwa zrodla dochodu:

    1. Z Urzedu Pracy
    pobrana zaliczka na podatek
    1,20
    pobrane skladki na ubezbieczenie zdrowtne
    48,00

    2. Dzialalnosc gospodarcza
    przychod
    3000
    koszta
    4000 czyli strata
    wplacone zdrowotne ok. 400

    Zatem z Urzedu pracy bierzemy kwote 1,20 z podatku i 1,20 ze zdrowotnego
    (chociaz zdrowtne bylo 48,00)???????????

    Z dzialalności gospodarczej - podatek wyniosl 0, zatem zdrowotne ograniczamy
    tez do 0 zl czy bierzemy pod uwage te pelne 400??????

    Jak to jest?

    Dzieki. Pozdrawiam. Wysokich zwrotow z US ;-)
    Adam

  • 2. Data: 2003-04-29 06:59:52
    Temat: Re: pit za 2002 - zdrowotne
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    a...@i...pl wrote:

> [...]
    >
    > Z dzialalności gospodarczej - podatek wyniosl 0, zatem zdrowotne
    > ograniczamy tez do 0 zl czy bierzemy pod uwage te pelne 400??????

    Podatek na PIT rocznym liczymy od sumy dochodów. Straty z jednego
    źródła nie podejmuje sie od dochodu z innego.

    Wnioski:
    dochód="to co wyszło z Urzędu Pracy"
    podatek="podatek od powyższego dochodu" czyli prawdopodobnie 0
    składka zdrowotna="448 ale nie więcej niż podatek" czyli prawdopodobnie
    zero
    do zwrotu=1,20 (i tak nie zwrócą bo za mało)

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-04-29 07:50:23
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tez do 0 zl czy bierzemy pod uwage te pelne 400??????
    >
    > Jak to jest?
    >
    > Dzieki. Pozdrawiam. Wysokich zwrotow z US ;-)

    Zdrowotnego można odliczyć nie więcej niż wynosi kwota podatku obliczona w
    PIT-36 w poz.186.
    Wpisz w PIT-36 przychody, koszty i wpłacone i pobrane zaliczki, oblicz
    podatek i będziesz wiedział ile można maksymalnie odliczyć składki
    zdrowotnej.

    M.K.

  • 4. Data: 2003-04-29 07:58:48
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Jureq wrote:

    > Podatek na PIT rocznym liczymy od sumy dochodów. Straty z jednego
    > źródła nie podejmuje sie od dochodu z innego.

    Oczywiście miało być "odejmuje"