  • 1. Data: 2003-09-30 20:06:07
    Temat: platnik 5
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Po kilkudziesieciu godzinach bojow z nowym platnikiem moge powiedziec ze
    baze sql udaje mi sie zainstalowac z sukcesem prawie zawsze. Byc moze z
    moich uwag skorzystaja ci ktorym sluchawka przyrosla juz do ucha gdy
    dzwonili na infolinie.

    1. Jezeli masz WIN95 mozna zapomiec o bazie sql i to zarowno jako serwer jak
    i klient.
    2. Jezeli zainstalowales serwera i nie dziala nalezy go usunac z kompuetra.
    - najpierw wyinstalowac managera z systray
    - potem zabic zadanie sql serwer
    - potem odinstalowac serwera
    - potem usunac katalogi z baza danych (program files\microsoft sql
    serwer....) i platnikiem
    - usunac z autostartu skrot do managera sql
    - z pomoca regedit usunac klucze ladujace serwera i managera
    3. Na serwera wybieramy najmocniejszy komputer - powinien miec nie mniej jak
    128 MB ram (mniejsza ilosc pamieci odbija sie na szybkosci)
    4. oprozniamy folder plikow tymczasowych i kosz
    5. przygotowywujemy sobie kilka narzedzi
    a) ze stron microsoftu instmsiA.exe lub instmsiW zalezy czy windows jest
    98,me czy tez 2000,nt,xp
    b) zestrony microsoftu mdac 2.8 plik mdac_typ.exe
    c) ze strony microsoftu service pack 2 do msde 2000 plik (pelna wersja)
    sql2kdeskfullsp2.exe
    d) przegladarke Ie w wersji 6.0
    e) ze strony http://www.asql.biz/DbaMgr.shtm darmowy manager do serwera
    msde2000: Setup_DbaMgr2k.exe

    6. Po zainstalowaniu kazdego elementu - obowiazkowo zrestartowac komputer.
    Jezeli instalacja wykonywana jest na WIN2000,NT,XP nalezy byc zalogowanym
    jako Administrator i po kazdym restarcie komputera logowac sie na to samo
    konto
    (Administratora)

    Serwer
    1. instalujemy instmsiA (W).exe (restart)
    2. instalujemy IE 6.0 (restart)
    3. W opcji otoczenie sieciowe dodajemy protokol TCP/IP
    4. we wlasciwosciach protokolu (TCP/IP -> karta sieciowa) na zakladce
    powiazania usuwamy znacznik( check) udostepniania (jezeli wewnetrzna siec
    "chodzi na protokole TCP/IP" i serwer platnika udostepnia pliki dla innych
    prgramow, to oczywiscie nie nalezy tego znacznika likwidowac)
    5. na zakladce IP nadajemy komputerowi numer IP (np. 10.0.0.1 i maske
    255.155.155.0) wszystkim komputerom w sieci nadajemy taka sama maske ale
    rozne numery IP nastepny otrzyma nr np. 10.0.0.2
    6. restart komputera
    7. Instalujemy mdac_typ.exe (restart)
    8. Instalujemy platnika (wprowadzamy haslo tymczasowe np a123456 (restart)
    9. Po instalacji platnika w systraj powinna sie pojawic ikonka managera
    klikamy w niego i zaznaczamy aby uruchamial sie przy starcie komputera oraz
    jezeli jeszcze nie jest uruchomiony naciskamy przycisk start. po zamknieciu
    managera zamiast czerwonego kolka, ikonka powinna miec zielona strzalke
    10. w katalogu c:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn
    znajdujemy i uruchamiamy program SVRNETCN.exe
    w programie tym zaznaczamy ze domyslnym protokolem jest TCP/IP oraz
    wpisujemy port 1433
    11. restart
    12. uruchamiamy program platnika i tworzymy baze danych wybieramy
    autoryzacje z podaniem logina i hasla: podajemy login sa i puste haslo. Gdy
    baza utworzy sie wybieramy platnika do kontekstu i zamykamy program. Jezeli
    bazy nie da sie utworzyc instalujemy servis pack 2 - czyli
    "sql2kdeskfullsp2.exe"

    Komputer Klienta:
    1. wykonujemy punkty od 1do 7 jak dla serwera
    2. platnika instalujemy wybierajac baze acces BEZ TWORZENIA BAZY. Podajemy
    tymczasowe haslo do platnika np. a123456
    3. z START/URUCHOM uruchamiamy program cliconfg.exe i ustawiamy ze domyslny
    protokol jest TCP/IP i port 1433
    4. Sprawdzamy w panelu sterowania klikajac w zrodla danych odbc czy udaje
    nam sie polaczyc z serwerem (tam trwa to znacznie krocej niz w platniku)
    5. uruchamiamy platnika i laczymy sie z baza
    6. zamykamy platnika

    gdy zainstalujemy platnika i polaczymy sie z baza na wszystkich komputerach
    to:
    7. Na serwerze instalujemy i uruchmiamy Setup_DbaMgr2k.exe
    - logujemy sie do serwera i usuwamy (drop) konto platnik z bazy i serwera.
    dla konta sa wprowadzamy haslo
    (wazne dla lacza stalego do internetu)

    8. uruchamiamy program platnika na kazdym komputerze i (program nie bedzie
    sie umial polaczyc z baza) wskazujemy mu baze danych login sa i wprowadzone
    poprzednio haslo

    9. Na kazdym komputerze przesuwamy date o 10 lat do przodu
    10. uruchamiamy platnika. bedzie nas prosil o zmiane hasla. podajemy mu
    prawdziwe haslo
    11. oposzczamy platnika i przestawiamy date na wlasciwa. (ta procedura
    uwalnia nas od koniecznosci zmiany hasla co 30 dni)

    12. Jezeli serwer jest na WIN200,NT,XP to nalezy nadac uprawnienia
    uzytkownikom do zapisu w katalogu z baza danych tj., np.
    C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL$PLATNIK( nalezy to zrobic zanim
    rozpocznie sie instalacje platnika na komputerach "klienta")

    jeszcze jedna uwaga: jezeli na jakims komputerze platnik zostal
    zainstalowany na innym dysku (w innym miejscu) niz na serwerze to po
    zarejestrowaniu list clr na serwerze nalezy skopiowac katalog z listami na
    serwerze w to samo mamiejsce na komputerze klienta
    np. D:\Program Files\PROKOM Software SA\Płatnik\crl. Po prosto platnik
    zapamietuje sciezke do list CLR w bazie danych i jezeli nie znajdzie list na
    wskazanej sciezce informuje nas ze wykryl niespojnosc bazy danych i usuwa
    listy z bazy. Mocno denerwujace

    Atomek

  • 2. Data: 2003-09-30 20:44:26
    Temat: Re: platnik 5
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

[...]

    Te podpowiedzi (i inne także) uważam za bardzo ciekawe. Spróbuję.

    Przyznaję uczciwie, że reszty albo nie rozumiem, albo gubię się po krótkiej
    chwili czytania. Jednakże doceniam Twój trud.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 3. Data: 2003-10-01 05:33:50
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > baze sql udaje mi sie zainstalowac z sukcesem prawie zawsze. Byc moze z
    > moich uwag skorzystaja ci ktorym sluchawka przyrosla juz do ucha gdy

    To może ja trochę z innej strony
    Jak wiemy "Płatnik" v.5 jest programem darmowym
    Ale czy darmowe jest używanie motoru bazy danych, które jest integralna
    częścią owego programu?
    W tym przypadku mamy do wyboru bazę ACCESS lub SQL
    Oba produkty są płatne i podlegają licencjonowaniu. Więc na jakiej podstawie
    w tym przypadku miałoby być inaczej
    Osobiście uważam, że na bazę trzeba posiadać osobną licencję użytkowania
    Moim zdaniem ZUS robi wszystkich w balona i każdą firmę stawia w sytuacji
    potencjalnego przestępcy
    Ustawa o prawach autorskich i prawach pokrewnych obowiązuje wszystkich. A
    niewiedza nie zwalnia od opdpowiedzialności. Jakie pole popisu dla BSA teraz
    powstało!

    A.

  • 4. Data: 2003-10-01 06:11:13
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > niewiedza nie zwalnia od opdpowiedzialności. Jakie pole popisu dla BSA teraz

    Eee przesadzasz. Za milion lub więcej licencji Accessa/MSSqla na Prokom
    zapłacił Microsoftowi ze składek, które przelewasz na konta 51/52/53.
    Jako produkt końcowy baza+Płatnik stanowi darmową _całość_. Podobnie
    jest podczas tworzenia oprogramowania na komercyjnym pakiecie -
    otrzymujesz jednocześnie prawo udostępniania razem ze swoim programem
    odpowiednich bibliotek.

    Swoją drogą ciekaw jestem, czy aby Prokom nie dostał tych licencji za
    pół-darmo. W końcu jak by nie było, uzależnia mnóstwo komputerów od
    zakupu/upgradu windowsów.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-10-01 06:43:54
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@p...onet.BLABLA.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest podczas tworzenia oprogramowania na komercyjnym pakiecie -
    > otrzymujesz jednocześnie prawo udostępniania razem ze swoim programem

    Nawet jeżeli tak jest, to użytkownik (a właściwie jego dział prawny)
    powinien mieć o tym jakąś informację. Formalną. Nie sądzisz?
    Ale mimo wszystko nie jest to takie oczywiste.
    Miałem taki przypadek z oprogramowaniem powiedzmy firmy X. Wraz ze swoim
    produktem udostępniała licencje runtimowe (takie, które wywołuja daną
    aplikację). Natomiast połączenie do bazy (Informix) wymagało osobnych,
    płatnych licencji bazodanowych.

    A.

  • 6. Data: 2003-10-01 07:04:49
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > produktem udostępniała licencje runtimowe (takie, które wywołuja daną
    > aplikację). Natomiast połączenie do bazy (Informix) wymagało osobnych,

    W sumie racja. Z ciekawości uruchomiłem instalatora Płatnika i w żadnym
    miejscu nie znalazłem nawet cienia licencji ani Płatnika, ani
    MSSql/Accessa. Pobieżne próby przeszukania dokumentacji też zakończyły
    się fiaskiem.

    Masz rację, że informacja o licencji na darmowe użytkowanie baz danych
    Microsoftu powinna się znaleźć przy Płatniku, zwłaszcza, że domyślnie te
    bazy danych są płatne.

    Tomek

  • 7. Data: 2003-10-01 07:19:19
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Masz rację, że informacja o licencji na darmowe użytkowanie baz danych
    > Microsoftu powinna się znaleźć przy Płatniku, zwłaszcza, że domyślnie te

    Powiem więcej
    Dział Kadr i Płac (u mnie jako użytkownik softu) wystosował pismo do ZUS z
    owym zapytaniem i zapadła 2-tygodniowa cisza. Albo nie rozumieją zapytania
    (no cóż) albo nie wiedzą co powiedzieć.
    Pewnie tylko ja mam takiekie dylematy.
    Coś czuję, że inni podeszli do sprawy - free to free

    A.

  • 8. Data: 2003-10-01 15:02:34
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Jest poprawka do platnika na stronach ZUS. Niestety nie poprawili wszystkich
    bledow, albo nie opisali ze poprawili, bo nie mialem czasu sprawdzic.

    Atomek

  • 9. Data: 2003-10-01 15:07:52
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejscu nie znalazłem nawet cienia licencji ani Płatnika, ani
    > MSSql/Accessa. Pobieżne próby przeszukania dokumentacji też zakończyły

    ===============
    Istotnie bazdzo dziwne: W platniku znalazlem co nastepuje: (ani slowa o
    microsoft)

    Atomek

    Autorskie prawa majątkowe do niniejszego oprogramowania przysługują PROKOM
    Software SA
    z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 65/79. Powyższe prawa są chronione
    ustawą z dnia
    4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    (Dz.U. Nr 24, poz. 83 z późniejszymi zmianami).
    Oprogramowanie jest rozpowszechniane na podstawie udzielonej ZUS licencji.
    W niniejszym oprogramowaniu wykorzystano następujące oprogramowanie:

    - biblioteka funkcji kompresujących - zlib.h, version 1.1.3, July 9th,
    1998, Copyright (C)
    1995-1998 Jean-loup Gailly and Mark Adler
    - biblioteka generująca kody dwuwymiarowe, Copyright(c) 1995 Axtel, Inc.,
    All rights
    reserved.
    - biblioteka kryptograficzna SSLeay (Copyright (C) 1995-1998 Eric Young
    (e...@c...com). Wszelkie prawa zastrzeżone.),
    oraz oprogramowanie, którego autorem jest Tim Hudson (t...@c...com)."

  • 10. Data: 2003-10-01 19:06:47
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    > baze sql udaje mi sie zainstalowac z sukcesem prawie zawsze. Byc moze z
    > moich uwag skorzystaja ci ktorym sluchawka przyrosla juz do ucha gdy

    ATOMKU !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Proszę przyjmij ode mnie najszczersze wyrazy uznania dla Twojej wiedzy,
    cierpliwości, cierpliwości, chęci dążenia do wyznaczonego celu itd. itd.
    itd..

    Szkoda, że odznaczenia obecnie tak się zdewaluowały, bo przedstawiłbym
    Ciebie do jednego z najwyższych, ale jakbyś miał stanąć w jednym szeregu z
    twórcami Płatnika lub jego właścicielami to pewnie byś nie zdzierżył i
    wywaliłbyś im z prawej lub lewej (noooo ja to na pewno) ale Ty jesteś
    człowiekiem kulturalnym i nie posunął byś się do tego, więc nie zawnioskuje
    mimo wszystko.

    Jeszcze raz gratuluje uporu i wiedzy.

    pozdrawiam
    fart