  • 1. Data: 2002-09-05 05:57:39
    Temat: po raz wtóry o rejestrowaniu faktur (duplikat listu) [paskudnie długie]
    Od: "recepcja" <r...@h...com.pl>

    ponieważ nie rozwiano moich wątpliwości a spór narasta pozwalam sobie
    ponownie zadać pytanie

    Witam
    Pytanie pewnie trywialne ale powstałe na tle sporu z księgowością.
    Jak należy dokumentować datę wpływu faktury?
    a. dla faktur przychodzących pocztą
    b. dla faktur dostarczanych razem z towarem przez dostawcę (razem z chlebem
    piekarz prznosi swoją fakturę, która jest (albo i nie jak nie ma gotówki w
    kasie) opłacana gotówką.

    Czy wszystkie faktury winny być wpisywane do dziennka korespondencyjnego (L.
    dz. data wpływu itd) czy też jest jakiś inny racjonalny sposób by było to
    zgodne z widzeniem świata przez urzędników skarbowych przy kontroli odliczeń
    Vatu? Może rejestr przyjętych faktur?

    A co z fakturami otrzymanymi w sklepie, hurtowni ?

    Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za przydługi i może nie do końca jasne
    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak uwaza Twoja ksiegowosc?

    Że wszystkie f-ry winny być opatrzone: wlynęło dnia itd. oraz numerem
    kolejnym z księgi kancelaryjnej i oczywiście wpisane do tejże księgi.
    Faktury przy działalności hotelowej i gastronomicznej zapełniają księgę w
    sposób lawinowy bez względu na to czy zapłacone są dostawcy w jego
    siedzibie, czy dostawcy w naszej siedzibie, czy też są przelewowe
    (dostarczone własnoręcznie lub pocztą).
    Całkowita paranoja.
    Moim skromnym zdaniem powinny być ewentualnie wpisywane do jakiegoś
    odrębnego rejestru papierowego a do księgi tylko te które przysłano pocztą.
    A może się mylę?

    czekam na rozwianie moich wątpliwości

    wojsmi
    _________________
    www.hoteldaniel.com.pl
    ______________________

  • 2. Data: 2002-09-05 07:41:24
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "recepcja" <r...@h...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chlebem
    > piekarz prznosi swoją fakturę, która jest (albo i nie jak nie ma gotówki w

    Mysle, ze wystarczy wpisac date otrzymania faktury na samej fakturze.

> [...]
    > dz. data wpływu itd) czy też jest jakiś inny racjonalny sposób by było to
    > zgodne z widzeniem świata przez urzędników skarbowych przy kontroli

    Wystarczy wpisywac faktury do ewidencji zakupu vat.

    > A co z fakturami otrzymanymi w sklepie, hurtowni ?

    j.w.

    Nie ma co mnozyc biurokracji. Jezeli jest obowiazek prowadzenia ewidencji
    vat - to mamy wystarczajacy rejestr faktur. Wpisujemy w kolejnosci
    otrzymania , gdzie data jest wpisana i potwierdzona podpisem osoby
    upowaznionej.

    z pozdrowieniami

  • 3. Data: 2002-09-05 08:06:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Pytanie pewnie trywialne ale powstałe na tle sporu z księgowością.
    > Jak należy dokumentować datę wpływu faktury?

    Daj spokoj. Z konserwatywna ksiegowoscia nie wygrasz.
    Ale mozesz:
    1. Sprobowac to poprosic o pokazanie przepisu, ktory zobowiazuje do
    "dodatkowej" rejestracji faktur.
    2. Rozmowa z doradca podatkowym.
    3. Samodzielne sledztwo w tej sprawie (internet, prasa, wydawnictwa fachowe,
    wyroki sadowe).

    W wolnej chwili zajrze do leksykonu Zubrzyckiego. Moze on napisal cos
    madrego w tej sprawie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-09-05 09:33:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "recepcja" <r...@h...com.pl> napisał w wiadomości

    > Daj spokoj. Z konserwatywna ksiegowoscia nie wygrasz.

    Nie wierze...
    Zalezy co rozumiec rzez "wygrana".

    Gdybym ja zatrudnial ksiegowa to musialbym rozstrzygnac czy
    zwolnienie jej to wygrana, czy przegrana.

> [...]
    fachowe,
    > wyroki sadowe).
    >
    > W wolnej chwili zajrze do leksykonu Zubrzyckiego. Moze on napisal cos

    I uprzejmie prosze o wskazanie GDZE jest w ogole napisane, ze NA FAKTURZE
    ma byc napisana data otrzymania...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-09-05 09:38:54
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Panie i Panowie

    Wszelkie dodatkowe ewidencje w firmie to tzw. d..chrony lub RWD ( ratuj
    własną d..)
    Najczęściej występują na granicy dwóch działów np. księgowości i
    administracji.
    Jeżeli zatem ktoś ma ochotę i czas i szmal, może sobie ewidencjonować
    wszystko,
    włącznie z ewidencją rejestrów do ewidencji ;-)

    Tylko tyle :-)
    Miłego dzionka

    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

  • 6. Data: 2002-09-05 10:20:42
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zalezy co rozumiec rzez "wygrana".
    >
    > Gdybym ja zatrudnial ksiegowa to musialbym rozstrzygnac czy
    > zwolnienie jej to wygrana, czy przegrana.

    :-)

    Ty tak.

    Ale obawiam sie, ze pytajacy nie jest prezesem/dyrektorem, ktory ma taka moc
    sprawcza, ze narzuci cos ksiegowosci lub dokona zmian personalnych.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-09-05 10:21:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    FAKTURZE
    > ma byc napisana data otrzymania...

    Daj spokoj. Przeciez wiemy, nigdzie tego nie znajdziemy.
    Ale byc moze byly wyroki sadowe (a wiem, ze byly), ktore cos nam
    podpowiedza.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2002-09-05 13:32:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > >

    > Daj spokoj. Przeciez wiemy, nigdzie tego nie znajdziemy.
    > Ale byc moze byly wyroki sadowe (a wiem, ze byly), ktore cos nam

    Bzdura :-). U nas póki co od stanowienia prawa jest Sejm i Senat a nie
    sąd. Sąd nie może nakazać niczego, co nie wynika z przepisów. A o dacie
    otrzymania nic w przepisach nie ma. Umieszcza się ją czasami ze względów
    organizacyjnych, np. po to, aby nie leżały tygodniami na biurku
    pracownika, któremu nie chce się jej opisać i zanieść do księgowości (a
    firma traci, bo w koszty wrzuci dopiero w kolejnym miesiącu), albo po
    to, aby po roku wytłumaczyć w razie kontroli skarbowej dlaczego faktura
    z datą WYSTAWIENIA marcową została odliczona w rozliczeniu dopiero za
    lipiec (bo OTRZYMALISMY ją w lipcu). Ale żadnego wymogu notowania daty
    otrzymania faktury nie ma i jesli ktoś ma dobra pamięć lub niewiele
    faktur to spokojnie może z tego zrezygnować.

    BaLab

  • 9. Data: 2002-09-05 14:49:16
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Bzdura :-). U nas póki co od stanowienia prawa jest Sejm i Senat a nie
    > sąd. Sąd nie może nakazać niczego, co nie wynika z przepisów.

    Pewnie masz racje, ale pamietam sprawe sadowa (NSA) opisana w Rzepie klika
    lat temu.
    Poszlo wlasnie o miesiac odliczania VAT, date wplywu faktury. Dym totalny.
    Przesluchanie swiadkow. Kto kiedy fakture wyslal. Kto otzrymal. Zadyma
    totalna. Dlatego mysle, ze lepiej wiedziec jak wygladaja spory z fiskusem w
    praktyce.

    Pozdrawiam,
    Karol