    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek
    Date: Wed, 20 Aug 2003 13:01:36 +0200

    Użytkownik Falka napisał:

    > Witam
    > zwracam sie z prośbą o pomoc w wyliczeniu podatku PIT-5,gdyż mam spór z
    > ksiągową nt.wysokości naliczonego podatku.
    > Dochód na 31.07.2003 -- 12209,49
    > Zus liczony od najniższej podstawy.
    > W/g mnie po wszelkich odliczeniach nie muszę jeszcze płacić podatku
    > W/g księgowej mam podatek do zapłacenia.

    Uwaga, będę wieszczyć :-))

    Zakładamy że powadziłas działalność co najmniej do grudnia 2003 i
    zapłaciłas wszystkie składki poczynając od grudniowej a na czerwcowej
    kończąc i płaciłaś je plus minu w ustawowych terminach - czyli grudniowa
    w styczniu, styczniowa w lutym itd.
    Zakładamy że płacisz ubezpieczenie dobrowolen chorobowe a wypadkowe masz
    wg. wskaźnika 1,93%.

    Jeżeli cokolwiek z powyższego nie jest zgodne z prawd to cały następy
    kawałek możesz pominąć ;-)

    ZArobiłaś
    12 209,49
    od początku roku zapłaciłas składek społecznych
    3359,66zł
    zostaje 8849,83zł
    podstawa opodatkowania 8850
    podatek 1151,42
    zdrowotne 802,63
    podatek 348,80

    Albo sie gdzies rabnęłam, albo nie dośc "jasno widzę" (co jest bardzo
    prawdopodobne) i masz inne składki an ZUS albo musisz zapłacić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl