  • 1. Data: 2002-11-14 19:24:49
    Temat: podatek Vat
    Od: "iwona" <i...@o...pl>

    Zakupiłam kalendarze na 7% Vat po dwóch m-c dostałam korekte od producenta
    że stawka na te kalendarze jest 22% a ja już częściowo sprzedałam je jak
    mam się rozliczyć z Vatu z fiskusem. Iwona

  • 2. Data: 2002-11-14 20:18:31
    Temat: Re: podatek Vat
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "iwona" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zakupiłam kalendarze na 7% Vat po dwóch m-c dostałam korekte od producenta
    > że stawka na te kalendarze jest 22% a ja już częściowo sprzedałam je jak
    > mam się rozliczyć z Vatu z fiskusem. Iwona

    Najlepiej tak jak Twoj dostawca.
    Ale jezeli sprzedalas to bez faktur nieznanym nabywcom, to musisz policzyc
    slynne 18,03% od stu (z pozdrowieniami dla Maddy) i niestety jestes w plecy
    :-)
    IMHO.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 3. Data: 2002-11-19 11:37:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Ale jezeli sprzedalas to bez faktur nieznanym nabywcom, to musisz policzyc
    > slynne 18,03% od stu (z pozdrowieniami dla Maddy) i niestety jestes w

    Nieprawda...nie 18,03 lecz 22% od ceny netto.

    Kupila Pani kalendarze i sprzedala - zastosowala niewlasciwa stawke VAT.
    US - owi nalezy sie prawidlowa 22% (jak psu micha).
    To wszystko nie jest takie proste, jakby chcieli
    balaganiarze wystawiajacy faktury z niewlasciwa stawka.

    Od sprzedanych kalendarzy od ceny NETTO nalezy obliczyc prawidlowa stawke
    VAT.
    i skorygowac deklaracje - zmniejszyc sprzedaz 7 % zwiekszyc 22% - i czekac
    na konrrole,
    lub czekac na kontrole....
    Niesprzedane kalendarze moze pani zwrocic...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-11-19 12:04:35
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    > producenta
    > jak

    (...)

> [...]
    > na konrrole,
    > lub czekac na kontrole....
    > Niesprzedane kalendarze moze pani zwrocic...

    Producent wysyłając korektę miał pewnie także na uwadze że Iwona powinna i
    jemu dopłacić różnicę mmiędzy stawką 7 a 22% ale oczywiście może .... tylko o
    to prosić ?

    Pozdr.
    Sark

  • 5. Data: 2002-11-19 12:49:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ard7jv$501$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

    > producenta
    > jak

    > plecy
    >
    > Nieprawda...nie 18,03 lecz 22% od ceny netto.

    a 18,03 od brutto to z grubsza to samo

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-11-19 13:23:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    " Sark" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Producent wysyłając korektę miał pewnie także na uwadze że Iwona powinna i
    > jemu dopłacić różnicę mmiędzy stawką 7 a 22% ale oczywiście może ....

    Ja w podobnym przypadku (tylkoze chcieli zwolniony zamiast 22%) nie
    podpisalem korekty,
    az nie utargowalem zwrotu utraconych "korzysci".

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-11-20 11:31:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Karol"
    [...]
    > a 18,03 od brutto to z grubsza to samo
    >
    > Pozdrawiam,
    > Karol

    Nie o to chodzi...

    jesli sprzedaje Pan na 10 pln netto z 7% VAT to brutto jest 10,7 PLN
    Klient placi tyle, a powinien z w22% czyli 12,2.
    lecz zaplacil 10,7 wzial kwitek i poszedl.

    US owi nalezy sie 2,2 a w deklaracji VAT jest 0,7.
    Owo 2,2 to 18,03 od 12,2 a nie od 10,7

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-11-20 20:37:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ lecz zaplacil 10,7 wzial kwitek i poszedl.
    >+
    >+ US owi nalezy sie 2,2 a w deklaracji VAT jest 0,7.

    Należ*ałob*y się, jakby towar był sprzedany na fakturę
    lub paragon z wykazaną kwotą netto i błędnym VATem - IMO.

    >+ Owo 2,2 to 18,03 od 12,2 a nie od 10,7

    IMO nie - z prostego powodu. Zdążyłeś powycinać
    z cytatów coś takiego:
    +++
    ---

    ...a *wtedy* obowiązuje jak na mój gust liczenie VATu
    "od brutta" ! Nie pamiętam gdzie widziałem (w uOVAT ?;)
    w komentarzu ? w wyroku ?) wyraźne wskazanie że jeśli
    nie dopatrzysz zapodania wartości VAT i sprzedasz
    towar "za 100zł" choć miałeś zamiar sprzedać "za 100 zł
    *plus VAT*" (umówmy się: 122 zł), to odprowadzasz
    "nalezny VAT" z własnej kieszeni. Ale VAT od
    kwoty *brutto* od 100zł :), czyli ty jesteś stratny
    o 18zł VAT z (groszami) a budżet o podatek dochodowy
    od 22 zł :)

    Oczywiście przyjmuję krytykę :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-11-20 21:30:48
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości >
> [...]
    > kwoty *brutto* od 100zł :), czyli ty jesteś stratny
    > o 18zł VAT z (groszami) a budżet o podatek dochodowy

    Z grubsza o to samo mi chodzilo.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-11-21 07:46:44
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    A mi się wydaje, że niezależnie jak się chciało i co wyszło to vat liczę od
    wartości brutto, a dodatkowa kwota vat pomniejsza przychody. W końcu wg
    updof za "przychód ze sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny
    VAT".