  • Data: 2004-06-01 09:35:10
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c9hgvf$a7e$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Samemu to nic nie wyceniasz, rzeczoznawca będzie określał wartość rynkową
    > nieruchomości i dopiero na podstwie jego opinii zostanie ustalona wartość
    od
    > której będzie nalicznay podatek.

    Nie ma powodu by stosowac nowomowe.:)
    To nie bedzie cena rynkowa tylko cena rzeczoznawcy.
    Rzeczoznawac ustala swoja cene, a rynek
    ustala swoja.

    Oczywiscie widac tu podstawowa wade: rzeczoznawca
    moze ustalac "cene rynkowa" wg niejasnych, wlasnych
    algorytmow. Bo, ponoc, tylko ryba nie bierze.
    A od tego brania moze zalezec wycena.
    Najpierw tworzy sie korupcjogenne przepisy,
    urzedy, praktyki a potem sie walczyc z wszechogarniajaca
    korupcja panstwa.

    > A idea podatku katastralnego jest prosta: mamy dwie nieruchomości Ty 1000
    > mkw. w centrum Warszawy, ja mam nieruchomość też o takiej powierzchni,
    tyle
    > że na małej wiosce gdzie jest 100km do najbliższego miasta. (u mnie
    wartośc
    > 1 mkw to 5zł, u Ciebie 1500zł) W tej chwili podatek od nieruchomości
    płacimy
    > taki sam. Jak będzie katastalny będzie tak, że ten kto ma więcej
    > (nieruchomość o większej wartość) płaci więcej.

    A niby dlaczego placic podatek od nieruchomosci?

    > Wyceny są potrzebne do wielu rzeczy. W tym przypadku celem będzie
    ustalenie
    > podstawy do określenia podatku katastralnego. Zresztą będzie to wszystko
    się
    > na zlecenie urzędu

    Wprowadzamy skomplikowane podatki po to,
    by moc wprowadzic skomplikowane, a przy tym
    kompletnie niepotrzebne, procedury.

    Naprawde, mozna to zrobic i prosciej i taniej.
    (Oczywiscie mowie o stanie hipotetycznym)
    dazyc nalezy do maksymalnego uproszczenia,
    i do maksymalnej obnizki kosztow panstwa.
    Czy zgadzasz sie z tym postulatem?

    >i to gminy będą ponosiły koszty tych wycen.

    Nie gminy, a podatnik finansujacy gmine.
    Fajnie by bylo, gdyby podatnik finasowal jak najmniej.

    WOJSAL