    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od spadkow i darowizn
    Date: Fri, 4 Jun 2004 17:17:25 +0200

    On Fri, 4 Jun 2004, agif wrote:

    >+ Witam
    >+ Pomozcie.
    >+ W ub. r. podarowalam synowi udzial w domu w ktorym mieszkamy. Skorzystalismy
    >+ z ulgi podst. par. 16 ze to jedyne jego miejsce zamieszkania i wlasnosc w
    >+ nieruchomosci.
    >+ Teraz syn wyjechal na jakis czas a Urzad go wzywa i Pani z Urzedu twierdzi,
    >+ ze skoro go nie ma to nie mieszka i chca mu naliczyc podatek.
    >+ W ustawie jest uzyte slowo "zamieszkiwac" - przeciez wolno jest wyjechac na
    >+ jakis czas co nie znaczy ze sie nie zamieszkuje.

    Ale w innej ustawie - Ordynacji Podatkowej konkretnie - jest
    taki tekst:
    +++
    Art. 147. § 1. W razie wyjazdu za granicę na okres co najmniej 2 miesięcy,
    strona obowiązana jest do ustanowienia pełnomocnika do spraw doręczeń.
    ---

    >+ Ludzie jezdza na delegacje itp. i nie mozna z tego powodu tracic ulgi.

    Trzeba komuś z rodziny powierzyć "przedstawicielstwo".

    >+ Slownik mowi

    Ależ tego nikt nie neguje :(
    Tylko podatnika (jak i szerzej - obywatela wobec sumy prawa)
    dotyczą (niestet) wszystkie przepisy. I nigdy nie wiesz czy
    z powodu złego przechodzenia przez jezdnię nie naruszasz
    Ustawy o Powszechnej Zdrowotności, Konkordatu czy rozporządzenia
    o malowaniu gruszek na zielono - bo w którymś z nich może
    być przepis odwołujący się do przechodzenia przez jezdnię...

    >+ Czy ktos mial z takim problemem do czynienia.

    Ja nie.
    Ja tylko dyskusje na .prawo i .podatki czytuję, zapewniam że
    nie jesteś pierwsza.

    pozdrowienia, Gotfryd