  • Data: 2004-06-09 07:53:34
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Jun 2004, Slayer wrote:
    [...]
    >+ a ja troszkę namieszam...;P sprzedaz przez tworcę autorskich praw, np.
    >+ namalowanie obrazu nie podlega PCC

    Hieh... rzeczywiście: "umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw
    majątkowych", skoro WSm sprzedaje "egzemplarz bez prawa do
    rozpowszechniania" to całkie zgrabnie zamieszałeś - ale pytam
    czy taki "egzemplarz" to przypadkiem nie jest (tak "przy
    okazji") "rzecz" w rozumieniu PCC ? :) Nie zaprzeczam że
    z powodu owego "wprowadzenia do obrotu" nie jest tak prosto
    powiedzieć *za co* płacimy - wygląda na to iż potoczne
    określenie (mam na myśli: "za obraz") rozmija się z prawnym :]

    >+ ... podlegałoby w momencie gdyby
    >+ firma/osoba fizyczna która kupiła sprzedała dalej...

    No tak. Wtedy to na pewno jest "rzecz" :) wyłączona spod
    działania prawa autorskiego.
    [...]

    >+ podatek dochodowy za to jak najbardziej..;-)

    No i tu mnie dziwi jak US u WSm (a pisał "w żadnym z USów" co
    sugeruje iż kilka ich było) wydededukował brak obowiązku podatkowego
    w dochodowym.

    A tak jeszcze "w temacie"... zapomniałem o drobiazgu.
    Przecież nawet *jakby* to nie miało być 10.1.7 - to w dochodowym jest
    sławetny 10.1.9 ("inne źródła", dla nie lubiących szukać :)) przez
    co tylko to jawnie wyłączone - nie podlega (np. art. 2.1, dochody
    z rolnictwa) lub jest zwolnione (np. cały art. 21) może być pominięte
    przy płaceniu dochodowego.
    W myśl art. 9.1:
    +++
    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego
    rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52 i 52a
    oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej
    zaniechano poboru podatku.
    ---
    ...takie wyłączenie musi być jasno zapisane...

    WSm, możesz podać z którego artykułu wynikać miałoby zwolnienie
    z "dochodowego" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)