  • Data: 2015-03-20 23:38:25
    Temat: Re: podatki za umowy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-03-20, praownik <k...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Od zawsze było tak że praodawca płacił zaliczki od umowy o pracę i zlecenia
    > a od umowy o dzieło podatek opłacał zleceniobiorca.

    Nieprawda. Są przypadki gdzie płatnikiem podatków jest wykonawca [1], ale
    to raczej mniejszość umów (zakładam, że nie prowadzisz działalności gosp.).

    [1] Np. przy umowach firma-firma, albo pomiędzy dwiema osobami nieprowadzącymi
    działalności gospodarczej

    > Więc umowy ponizej 200zł nie podlegają rozliczeniu z US ale jest obowiązek
    > płacenia za nie podatku bez żadnego rozliczenia?

    W umowach poniżej 200 zł obowiązuje ryczałt. Wpłaca się podatek, nie generuje
    się papierów. Informacji o tym jest sporo.
    Np. http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/podatki-osobiste/
    pit/295289,Umowy-zlecenia-do-200-zl-opodatkowanie-ry
    czaltem-18-PIT.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl