    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 23 Mar 2015 17:18:56 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: podatki za umowy

    On Sun, 22 Mar 2015, Podatnik wrote:

    > Wojciech Bancer napisał:
    >> http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/podatki-osobiste/
    pit/295289,Umowy-zlecenia-do-200-zl-opodatkowanie-ry
    czaltem-18-PIT.html

    > Z podanego linku widzę że przepis jest świeży i obowiązuje dopiero od 2011r,
    > ale nic tam nie ma o b raku obowiązku rozliczenia z US.

    Bo to działa na odwrót - aby istniał taki obowiązek, musiałby być
    nakazany przepisem. Nie jest.

    > Chcesz powiedzieć że pracodawca od takiej umowy płaci podatek,

    Tak.

    > ale nie ma obowiązku tego dokumentować

    Ma obowiązek.
    Skąd pomysł że nie ma?
    Nie ma obowiązku wysyłać info do zleceniobiorców i wykonawców!

    > a ja nie mam obowiązku tego wykazywać w PIT?

    Tak właśnie - nie masz obowiązku.

    > Jak się US spyta skąd miałem an samochód to powiem ze miałem kilkaset umów
    > poniżej 200zł:)

    I wtedy przejdzie się po papiery do tych zamawiających i zleceniodawców
    których wskażesz. *KTOŚ* za to beknie.

    > Aż dziw bierze że pracodawcy się jeszcze nie wycwanili i nie podpisują takich
    > umów zamiast śmieciówek:)

    Zależy od definicji "śmieciówki".
    Jak jest to 200zł "dorobienia" przez bezrobotnego to pewnie ujdzie
    w tłoku (i pewnie są tacy).
    Jak miałby to być "zamiennik pensji" w wysokości średnia krajowa++, to
    zabawa stałaby się "zagrożona kratkami".

    pzdr, Gotfryd