  • 11. Data: 2007-01-10 09:11:36
    Temat: Re: podpis pod rachunkiem
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-01-2007 o 09:39:10 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ha.
    > W UE widać z podpisami był w niektórych krajach cyrk taki jak u nas,
    > więc
    > jawnie zakazano w VI Dyrektywie ustanawiania obowiązku podpisywania
    > faktur.

    BTW AFAIR VI dyrektywa już przeszła do historii, teraz jest nowa na jej
    miejsce od 1.1.2007

    pozdr

  • 12. Data: 2007-01-10 09:21:23
    Od: michalina <m...@n...vp.pl>

    t napisał(a):

    > BTW AFAIR VI dyrektywa już przeszła do historii, teraz jest nowa na jej
    > miejsce od 1.1.2007
    >
    > pozdr

    Czy może pojawiła się dla mnie nadzieja?
    michalina

  • 13. Data: 2007-01-10 09:38:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-01-2007 o 10:21:23 michalina <m...@n...vp.pl> napisał(a):

    > Czy może pojawiła się dla mnie nadzieja?

    Nie bardzo, to jest dyrektywa VATowska/

  • 14. Data: 2007-01-10 11:31:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, t wrote:

    > BTW AFAIR VI dyrektywa już przeszła do historii, teraz jest nowa na jej
    > miejsce od 1.1.2007

    Jakbyś się potknął o link do polskiego tłumaczenia to zapodaj :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-01-10 19:34:03
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: Pine.WNT.4.64.0701101230310.2164@athlon64,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:

    > Jakbyś się potknął o link do polskiego tłumaczenia to zapodaj :)

    http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:L:2006:347
    :SOM:PL:HTML
    A przeczytasz i powiesz mniej wiecej o co chodzi?;)

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 16. Data: 2007-01-10 21:59:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-01-2007 o 20:34:03 Paulus <p...@t...pl> napisał(a):

    > W wiadomosci: Pine.WNT.4.64.0701101230310.2164@athlon64,

    > http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:L:2006:347
    :SOM:PL:HTML
    > A przeczytasz i powiesz mniej wiecej o co chodzi?;)

    Artykuł 128
    1. Polska może stosować zwolnienie z prawem do odliczenia
    VAT zapłaconego na poprzednim etapie do dostaw niektórych
    książek i specjalistycznych periodyków, do 31 grudnia 2007 r.
    2. Polska może utrzymać stawkę obniżoną wynoszącą co
    najmniej 7 % w odniesieniu do świadczenia usług restauracyjnych,
    do 31 grudnia 2007 r. lub do czasu wprowadzenia
    przepisów ostatecznych, o których mowa w art. 402, w zależności
    od tego, który z tych terminów będzie wcześniejszy.
    L 347/26 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 11.12.2006
    3. Polska może utrzymać stawkę obniżoną wynoszącą co
    najmniej 3 % w odniesieniu do dostaw środków spożywczych,
    o których mowa w pkt 1 załącznika III, do 30 kwietnia 2008 r.
    4. Polska może utrzymać stawkę obniżoną wynoszącą co
    najmniej 3 % w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia
    usług zwykle przeznaczonych do wykorzystania przy produkcji
    rolnej, jednakże z wyłączeniem dóbr inwestycyjnych, takich jak
    maszyny lub budynki, o których mowa w pkt 11 załącznika III,
    do 30 kwietnia 2008 r.
    5. Polska może utrzymać stawkę obniżoną wynoszącą co
    najmniej 7 % w odniesieniu do świadczenia usług związanych
    z budową, remontem i przebudową budynków mieszkalnych,
    które nie są wykonywane w ramach polityki społecznej,
    z wyłączeniem materiałów budowlanych oraz w odniesieniu
    do dostaw, przed pierwszym zasiedleniem, budynków mieszkalnych
    lub części budynków mieszkalnych, o których mowa w art.
    12 ust. 1 lit. a), do 31 grudnia 2007 r.

  • 17. Data: 2007-01-11 10:27:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, Paulus wrote:

    > http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:L:2006:347
    :SOM:PL:HTML

    O, dziękuję.

    > A przeczytasz i powiesz mniej wiecej o co chodzi?;)

    Zajrzałem. Nie wiem ;)
    Art.289 brzmi ciekawie: IMO UE nie zakazuje wystawiania f-r przez
    podatników zwolnionych (tylko VAT nie mogą na nich wykazywać).

    Na zdrowy rozum byłoby najrozsądniej:
    - uregulować że podatnicy zwolnieni (ale podlegający!), czyli prowadzący
    DG, mogą wystawiać f-ry "zwolnione"
    LUB
    - uregulować że do r-ków wystawianych przez podatników zwolnionych
    lub niepodlegających, lecz *wpisujących NIP* na r-kach stosuje się
    przepisy dotyczące f-r.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-01-11 10:56:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 11:27:22 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > - uregulować że do r-ków wystawianych przez podatników zwolnionych
    > lub niepodlegających, lecz *wpisujących NIP* na r-kach stosuje się

    Zauwazyłeś że język tej dyrektywy wyprzeda język naszej ustawy o pare
    długości?
    I nawet zrozumiałem co nasze osły miały na myśli w kilku miejscach.
    Jak by uregulowali to tak ja napisałeś, skądinąd logicznie, to by pewnie
    znowu jakiś potworek powstał :)

    pozdr

  • 19. Data: 2007-01-11 12:26:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jan 2007, t wrote:

    > Zauwazyłeś że język tej dyrektywy wyprzeda język naszej ustawy o pare
    > długości?

    Tak. Na .prawo kilka razy widziałem uwagi że KC dobrze się czyta, bo
    został napisany (w większości) jeszcze w latach 60.
    Wniosek: "nowa Polska" nie korzysta z kadr umiejących zapisać prawo.

    pzdr, Gotfryd