  • 1. Data: 2003-05-21 13:58:53
    Temat: podstawa opodatkowania vat w eksporcie (jaki kurs?)
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam uczestników grupy.

    Mam pytanie o to, jaki kurs waluty należy zastosować obliczając wartość
    sprzedaży ze stawką 0% eksport do deklaracji VAT-7. Jeżeli musi to być kurs z
    SADu, to jaka jest podstawa prawna do takiego wymogu? Urząd Skarbowy
    zakwestionował rozliczenie na podstawie kursu dziennego NBP i chcę się
    dowiedzieć, czy miał do tego podstawę.

    Rafał

  • 2. Data: 2003-05-21 14:45:47
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > SADu, to jaka jest podstawa prawna do takiego wymogu? Urząd Skarbowy
    > zakwestionował rozliczenie na podstawie kursu dziennego NBP i chcę się

    ------------------------------------
    Stosuje się kurs średni NBP z dnia przekroczenia granicy ( wtedy jest
    sprzedaż exportowa ).I tak do dochodu i do Vatu więc nie rozumiem dlaczego
    US uważa inaczej.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-05-21 19:02:14
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stosuje się kurs średni NBP z dnia przekroczenia granicy ( wtedy jest
    > sprzedaż exportowa ).I tak do dochodu i do Vatu więc nie rozumiem dlaczego
    Ja mam kontrole ze Skarbówki i wręcz sprawdzali czy stosuje kurs NBP sredni
    z dnia przekroczenia granicy.
    Kontrola po linii Vat i zwrotu.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-05-21 19:35:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tak to jest teraz, że daty zgodne.
    Jak radziłaś sobie przedtem (przed 01.01.2003)
    z różnymi kursami do dochodówki i VAT?
    Chciało Ci się :-) bawić z tym?
    Ja brałem z SAD. Niby nieprawidłowo, ale przejrzyściej

  • 5. Data: 2003-05-21 19:47:28
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > z różnymi kursami do dochodówki i VAT?
    > Chciało Ci się :-) bawić z tym?
    > Ja brałem z SAD. Niby nieprawidłowo, ale przejrzyściej
    Niestety musiałam się bawić do dochodu z SAD-u do Vat z NBP( mam zwrot )i
    inna taryfa powodowała zmiane kwoty zwrotu i wtedy problem tym bardziej że
    mi sprawdzali.Więc obecnie mam mniej roboty jedna taryfa i już .Tylko
    kolejny minus obecnych zmian że czekam z wyliczeniem dochodu na
    przekroczenie granicy a jak na koniec miesiąca nie przekroczenia nie ma
    dochodu a są koszty i wypada strata.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-05-22 05:50:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > kolejny minus obecnych zmian że czekam z wyliczeniem dochodu na
    > przekroczenie granicy a jak na koniec miesiąca nie przekroczenia nie

    Ze też Ci się chciało.
    Ja miałem zawsze z SAD kurs
    (kiedyś było jakieś pismo MF
    zezwalające wprost na to, ale dla osób prawnych)
    Zwroty mam stale, kurs był
    dla US zupełnie nieistotny.
    Interesowało ich głównie czy
    czasem nie wykazuję za wcześnie tego obrotu

  • 7. Data: 2003-05-22 05:59:07
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > zwrot )i
    > bardziej że
    > .Tylko
    > ma
    >
    > Ze też Ci się chciało.
    > Ja miałem zawsze z SAD kurs
    > (kiedyś było jakieś pismo MF
    > zezwalające wprost na to, ale dla osób prawnych)
    > Zwroty mam stale, kurs był
    > dla US zupełnie nieistotny.
    > Interesowało ich głównie czy
    > czasem nie wykazuję za wcześnie tego obrotu
    To ja mam pecha u mnie kazali stosować NBP ja mam co prawda doczynienia z
    osobami fizycznymi prowadzącymi działalność ale o takim piśmie nie słyszałam
    wiem że było można stosować celny do przychodu ale do Vatu to nie wiedziałam
    ale dziś to i tak juz nie ważne bo mamy inne przepisy.
    Pozdrawiam Wiola

  • 8. Data: 2003-05-23 07:31:12
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > US uważa inaczej.
    > Wiola
    >
    > Dziękuję. Jestem w trakcie dyskusji z Urzędem Skarbowym o tym kursie,
    najbardziej zależy mi na informacji o podstawie prawnej, z której wynikałoby,
    że to powinien być kurs dzienny NBP, a nie kurs z SAD.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 9. Data: 2003-05-23 08:28:22
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    wynikałoby,
    > że to powinien być kurs dzienny NBP, a nie kurs z SAD.

    Jakoś nie bardzo mogę coś innego znaleść ale ustawa Vat art.6 ust 6 " W
    eksporcie towarów obowiązek podatkowu powstacje z chwilą potwierdznia przez
    graniczny urząd celny wywozu towaru poza państwoą granicę Rzeczpospolitej
    .Wobec tego na kurs z sadu nie może być bo nie ma przekroczenia granicy.
    Poszukam jeszcze .
    Wiola

  • 10. Data: 2003-05-24 16:27:01
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > SADu, to jaka jest podstawa prawna do takiego wymogu? Urząd Skarbowy
    > zakwestionował rozliczenie na podstawie kursu dziennego NBP i chcę się

    1. Twoje usługi są eksportowane z wystawieniem SADu ?

    2. Usługi bez SADu:
    2.1 Doradca podatkowy stwierdził, ze lepszy bedzie kurs NBP z daty powstania
    obowiazku podatkowego, ale dodał, ze da sie tez obronic kurs z dnia
    wystawienia faktury.
    2.2 W ostatniem numerze tego dodatku do Rzepy (Dobra Firma ?) były
    interpretacje US na rózne kwestie. Było tez coś o kursach przy usługach.

    Karol