  • Data: 2006-09-07 07:38:10
    Temat: Re: podwójna faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Sep 2006, mvoicem wrote:

    > Ok. To załóżmy że wystawiam tą fakturę z kolejnym numerem. W końcu
    > nie fakt tej samej treści na fakturze, a fakt że dotyczy tej samej transakcji
    > (sprzedaży) czyni ją nieodliczalną.

    A to nie ma problemu :)

    Będzie dotyczyło to również przypadku wystawienia f-ry nie dotyczącej
    rzeczywistej operacji, a tak będzie w Twojej "aktualnej" wersji :)

    [...]

    Podtrzymuję.

    > No ale jeżeli faktura będzie miała kolejny numer, to wtedy będzie wszystko
    > zgodnie ze sztuką księgowania. Nieprawdaż?

    Nieprawdaż. Sprawdź *KIEDY* wystawia się fakturę :)

    IMO w tej odmianie cykl operacji jest taki:
    - sprzedawca/wystawca aplikuje 2 faktury
    - nabywca odlicza wartosć z jednej
    - US domaga się VATu z obu faktur od sprzedawcy oraz podważa prawo do
    odliczenia przez nabywcę
    - US wygrywa przed NSA :)
    - nabywca domaga się zwrotu VAT przed sądem cywilnym
    - nabywca wygrywa....

    Razem: wystawca nieprawidłowej f-ry płaci 3xVAT, odsetki, ew. karę
    jak US znajdzie podstawę oraz koszty sądowe. Coś przeoczyłem? ;)

    pzdr, Gotfryd