  • 31. Data: 2006-09-07 07:45:45
    Temat: Re: podwójna faktura
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Nixe napisał(a):
    > I jeszcze coś. Jeśli wystawisz mi fakturę na towar, to sam ten towar też
    > musisz "zdjąć z magzynu".
    > Jeśli teraz:
    > - masz niedobór towaru w magazynie, to jakim cudem to zrobisz? (w każdym
    > razie mój program magazynowy nie pozwala na coś takiego)
    > - masz towar i możesz go zdjąć sztucznie, to co Ci po takim towarze,
    > którego potem nie możesz legalnie sprzedać, bo formalnie już nie
    > istnieje ("sprzedałeś" go przecież mi :>)

    Że się wtrącę....
    Załóżmy, że jest sobie hurtownia, np. spożywcza, w której od jakiegoś
    czasu zaopatruje się pewien sklepikarz, kupując np. raz na miesiąc
    trochę towaru. Właściciel hurtowni prowadzi lewe interesy z innym
    sklepem, dostarczając tam towar bez faktury. Żeby się wszystko zgadzało,
    na każdą taką dostawę zdejmuje towar z magazynu i wystawia fakturę, ale
    na sklep pierwszy, oczywiście go o tym nie informując. Ciekawe komu da
    wiarę kontroler z US, jeśli w czasie kontroli krzyżowej najpierw pójdzie
    do sklepu, a potem sprawdzając, czy hurtownia zaksięgowała wszystko jak
    należy, znajdzie drugie tyle faktur, również poprawnie zaksięgowanych,
    od których zapłacono wszystkie podatki, oczywiście stan magazynu zgadza
    się co do sztuki, a waściciel twierdzi, że już od roku sklepikarz
    przyjeżdża po towar regularnie dwa razy w miesiącu :)
    Andrzej

  • 32. Data: 2006-09-07 08:11:22
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    > Nieprawdaż. Sprawdź *KIEDY* wystawia się fakturę :)
    >
    > IMO w tej odmianie cykl operacji jest taki:
    > - sprzedawca/wystawca aplikuje 2 faktury
    > - nabywca odlicza wartosć z jednej
    > - US domaga się VATu z obu faktur od sprzedawcy oraz podważa prawo do
    > odliczenia przez nabywcę
    > - US wygrywa przed NSA :)
    > - nabywca domaga się zwrotu VAT przed sądem cywilnym
    > - nabywca wygrywa....
    >
    > Razem: wystawca nieprawidłowej f-ry płaci 3xVAT, odsetki, ew. karę
    > jak US znajdzie podstawę oraz koszty sądowe. Coś przeoczyłem? ;)

    Ok, czuję się przekonany. Czyli czuję się uspokojony że nie co prawda można
    udupić kontrahenta, ale na tym się straci Nx więcej, gdzie N>=3

    p. m.

  • 33. Data: 2006-09-07 09:14:16
    Od: m...@g...com

    Nixe wrote:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze drugie coś ;-)
    > Jeśli na wystawionej fakturze masz "zapłacono gotówką", to musisz ten
    > wpływ gotówki jakoś w kasie udokumentować. Jasne, że możesz zrobić
    > sztuczne KP, ale co Ci to da i co z tym poczniesz? Zawsze będziesz miał
    > debet w kasie. Możesz też wpłacić własne, prywatne pieniądze, ale tym
    > bardziej - co Ci to da?

    A jak ma KPiR?

    p. m.

  • 34. Data: 2006-09-07 09:53:47
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0609070914060.3620@athlon64>,

    > A weźże w garść to rozporządzenie o którym Ci piszą ;)
    > Zaksięgowanie towaru handlowego jest obowiązkowe, wcale nie trzeba mieć
    > dokumentu przychodowego. Ściśle rzecz biorąc na Twoje pytanie odpowiedź
    > brzmi: "normalnie, na podstawie opisu"!

    No tak. Towaru handlowego ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 35. Data: 2006-09-07 10:18:58
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Zaksięgowanie towaru handlowego jest obowiązkowe, wcale nie trzeba mieć
    > dokumentu przychodowego. Ściśle rzecz biorąc na Twoje pytanie odpowiedź
    > brzmi: "normalnie, na podstawie opisu"!

    Jakiego opisu? Gdzie on się znajduje?
    I jak można zaksięgować towar?
    Sądziłam, że można jedynie dokument, przelew itp.

    N.

  • 36. Data: 2006-09-07 12:31:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Nixe wrote:

    > Jakiego opisu? Gdzie on się znajduje?
    > I jak można zaksięgować towar?
    > Sądziłam, że można jedynie dokument, przelew itp.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych
    dalej "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na
    dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.
    2. Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z
    przepisami rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców,
    został dostarczony do zakładu lub dokonano nim obrotu przed otrzymaniem
    faktury, należy sporządzić szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub
    towaru handlowego), podając imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy,
    ilość i rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru
    handlowego) i dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis musi
    być potwierdzony w sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako
    dowód zakupu i połączony z nadesłaną następnie fakturą. Ewentualna
    różnica w stosunku do wartości podanej w fakturze musi być wpisana do
    księgi (ewidencji) w dniu otrzymania faktury.
    3. Jeżeli podatnik otrzymał materiał lub towar handlowy oraz fakturę na
    ten materiał lub towar handlowy w tym samym miesiącu, opis, o którym
    mowa w ust. 2, dołącza do otrzymanej faktury, a zapisów w księdze
    dokonuje na podstawie otrzymanej faktury.
    4. Podatnik może nie sporządzać opisu, o którym mowa w ust. 2, jeżeli
    zakup udokumentowany jest specyfikacją dostawcy, pod warunkiem że
    specyfikacja spełnia wymogi określone dla opisu. Przepisy ust. 2 i 3
    stosuje się odpowiednio.

  • 37. Data: 2006-09-07 12:35:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie
    > prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    I jeszcze dalej:

    § 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich
    otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub
    sprzedaży.
    2. Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z
    zastrzeżeniem § 20 i 30, jeden raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie
    później niż przed rozpoczęciem działalności w dniu następnym, z
    uwzględnieniem zasad określonych w art. 22 ustawy o podatku dochodowym.

  • 38. Data: 2006-09-07 13:03:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <edp3m0$u72$2@opal.futuro.pl>,
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub

    Wbrew pozorom nie tylko prowadzenie książki przez biuro zwalnia od tego
    obowiązku.

  • 39. Data: 2006-09-07 13:40:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Wbrew pozorom nie tylko prowadzenie książki przez biuro zwalnia od
    > tego obowiązku.

    Ale zdaje się, że w tych wypadkach zwolnień wpisujemy natychmiast do
    ewidencji zamiast bezpośrednio do PKPiR.

  • 40. Data: 2006-09-07 15:06:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-09-2006 o 15:40:41 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    > Ale zdaje się, że w tych wypadkach zwolnień wpisujemy natychmiast do
    > ewidencji zamiast bezpośrednio do PKPiR.

    Niekoniecznie :)