  • 21. Data: 2006-09-07 01:58:05
    Temat: Re: podwójna faktura
    Od: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:edncmf$2pd3$1@news.mm.pl...
    > W wiadomości <news:ednbfu$klc$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Ale ja ich nigdy nie zaksięgowałam, nie wrzuciłam w koszty i nie
    potwierdzę
    > Ci salda.
    > Dzięki raportom kasowym i bankowym udowodnię, iż w żaden sposób nie
    płaciłam
    > za takie faktury.
    > Nie było takiej transakcji. Teraz z kolei Twoja kolej, by udowodnić, że
    to,
    > co zrobiłeś, miało ręce i nogi.

    Nie zaksięgowałaś i Twój błąd, dzięki raportom kasowym i bankowym nic nie
    udowodnisz, bo jesteś tak sprytna, że odkładasz, kasę za sprzedaż
    niezkasięgowanego towaru w drugą kieszeń.
    Były takie transakcje pomiędzy naszymi firmami, bo ja mam dowody zakupu,
    sprzedaży, odprowadzone podatki i kasę za towar.
    Udowodnij, ze tak nie było, to Ty jesteś podejrzana o handel poza kasą
    fiskalną, nie ja :)))

    > Handluję bez faktury? Ja? W którym miejscu?
    > Jeśli już, to jedynie kupuję coś od Ciebie. I nie muszę tego dalej
    > sprzedawać.
    > I w momencie, gdy tego, co kupiłam, nie wrzucam w koszty - bo nie wrzucam,
    > jakim cudem, jeśli nie zaksięgowałam faktury, to niczego niewłaściwego nie
    > robię. Do czego konkretnie miałby się przyczepić UKS?
    > Chyba się trochę poplątałeś :)

    Jesli kupiłaś coś ode mnie czy skądkolwiek na firmę i dostałaś na to fakturę
    (bądź była ona wystawiona, a Ty o tym nie wiesz, tak jak w opisywanym
    przypadku), to MUSISZ bezwzględnie to zaksięgować, takie są przepisy
    rozporządzenia do PKPiR, a konkretnie §17 pkt 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA
    FINANSÓW z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów. (tekst ujednolicony na podstawie Dz. U. z 2003 r.
    Nr 152, poz. 1475, Nr 224, poz. 2226 oraz z 2004 r. Nr 282, poz. 2807) ,
    który mówi iż: Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi
    być wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży. §30 jest
    w tej chwili nieistony, bo mówi o biurze rachunkowym.

    > No ale co w związku z tym?
    > To Twój problem i Twoja strata, że wystawiłeś faktury, za które nie dość,
    że
    > nie otrzymasz zapłaty (bo samo słowo "zapłacono gotówką" nie zasili Ci
    konta
    > w sposób automagiczny), to jeszcze odprowadzisz VAT i CIT.
    > Ja - nie wprowadzając w koszty danych faktur (nie muszę, to nie jest
    > obowiązek)

    MUSISZ, to jest obowiązek, wyjaśnienie wyżej.

    , a tym samym nie wypłacając z konta żadnych pieniędzy - nie robię
    > NICZEGO niewłaściwego.
    > To dokładnie tak samo, jakbym poszła do Makro, kupiła coś na firmę
    > (faktura), a potem zrezygnowała z wprowadzenia tego w koszty i pozostała
    > przy zapłacie z własnych pieniędzy.

    I jak robisz tak jak opisujesz, to w przypadku wykrycia tego przez
    jakąkolwiek uprawnioną do tego kontrolę, zostaniesz oskarżona o
    nierzetelność w prowadzeniu KPiR, jeżeli wszystkie te zakupy przekroczą
    rocznie 0,5% wszystkich zaksięgowanych zakupów.

    > Jakby Ci tu powiedzieć ...
    > No jesteś, jesteś ;-)

    No chyba jednak nie taki, jak Ci się wydaje :)))

    > --
    > Nixe

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-09-07 05:59:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    posejdonn <rpp22@no_spam.o2.pl> wrote:
    > Bez urazy, ale troszkę pieprzenie z tą umową.
    > Sprzedawałem swgo czasu po kilka cystern paliwa Pb95 dziennie. Faktury były
    > na ponad 100 tyś zł każda. (Chyba niemała kwota?) I jeśli do każdej cysterny
    > miałbym pisać umowę... no to sorry :)))

    To już Twój wybór, że wolisz umowy ustne. To jest dobre, dopóki nie pojawią
    się problemy. W przypadku tych cystern powinna być najpierw umowa ogólna na
    dostawy, potem konkretne zamówienie i potwierdzenie odbioru. Oczywiście
    można każdy z tych dokumentów pominąć, można też jego treść umieścić pod
    fakturą lub na odwrocie faktury i podpisać.

    P.

  • 23. Data: 2006-09-07 06:00:09
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:op.tfg9e5aa5o25xk@serwer>
    t <r...@o...pl> pisze:

    > Tutaj jest błąd - towar trzeba zaksięgować niezależnie od
    > wszystkiego, są specjlanie przepisu w rozporządzeniu do KPiR.

    Ale_JAK_zaksięgujesz towar nie mając u siebie żadnej faktury za ten towar?

    > Sytuacja jest więc taka że towar jest 'sprzedany' a upierdliwiec go
    > nie zaksięgował mimo że miał obowiązek.

    Jak można sprzedać coś, czego nigdy się nie kupiło?
    A nie kupiło się - jest na to dowód w postaci braku jakiegokolwiek KW.

    > No i klops - ktoś się musi tłumaczyć - zgadnij kto.

    Wybacz, ale w żaden sposób nie udowodnisz mi, że to klient musi tłumaczyć
    się, że nie zaksięgował faktury, której nigdy na oczy nie widział.

    --
    Nixe

  • 24. Data: 2006-09-07 06:19:32
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ednuc1$iis$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Nie zaksięgowałaś i Twój błąd

    Jaki konkretnie błąd?
    Nie mam żadnego obowiązku księgowania faktur, których nie uznaję, ba! nie
    wiem nawet o ich istnieniu.

    > dzięki raportom kasowym i bankowym nic
    > nie udowodnisz, bo jesteś tak sprytna, że odkładasz, kasę za sprzedaż
    > niezkasięgowanego towaru w drugą kieszeń.

    Za jaką sprzedaż, jeśli to ja rzekomo_kupuję_od Ciebie paliwo?
    (i niczego potem sprzedawać nie muszę - nie mam takiego obowiązku)

> [...]
    > zakupu, sprzedaży, odprowadzone podatki i kasę za towar.
    > Udowodnij, ze tak nie było, to Ty jesteś podejrzana o handel poza kasą

    Nie prowadzę kasy fiskalnej, więc nie bardzo wiem, co mam udowadniać ;-)
    Ale ponawiam propozycję - podaj mi swoje dane, a ja wystawię Ci parę faktur
    i potem podkabluję do US :)
    Oczywiście nie zdradzę Ci na jakie kwoty są te faktury i nie podam daty ich
    wystawienia.
    Naprawdę uważasz, że coś na tym zyskam, a Ty stracisz? Przecież to naiwne.

    > Jesli kupiłaś coś ode mnie czy skądkolwiek na firmę i dostałaś na to
    > fakturę (bądź była ona wystawiona, a Ty o tym nie wiesz, tak jak w
    > opisywanym przypadku), to MUSISZ bezwzględnie to zaksięgować

    Proszę Cię, przestań.
    Nie mam_żadnego_obowiązku księgowania faktur, o których istnieniu nie mam
    pojęcia bądź z którymi się nie zgadzam.

    > Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być wpisany do
    > księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    > najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.

    No i gdzie tu widzisz logikę?
    Jak mam wprowadzić fakturę, której nigdy nie widziałam na oczy, za towar,
    którego nigdy nie zamawiałam, nie kupiłam i nigdy do mnie nie dotarł?

    BTW - sam piszesz, że księgować należy tylko to, co idzie na magazyn, do
    przerobu lub sprzedaży. Nigdzie nie jest powiedziane, że dany towar nie może
    mieć innego przeznaczenia (np. na użytek firmy) i fakturę za niego traktuje
    się jako fakturę kosztową. A tej księgować tym bardziej nie ma obowiązku.

> [...]
    > nierzetelność w prowadzeniu KPiR, jeżeli wszystkie te zakupy
    > przekroczą rocznie 0,5% wszystkich zaksięgowanych zakupów.

    Bzdura. Wyjaśnienie powyżej.
    Mogę kupić na firmę trzy zgrzewki wody, zaksięgować to jako fakturę towarową
    i sprzedać dalej.
    Mogę kupić na firmę identyczne trzy zgrzewki wody, zaksięgować to jako
    fakturę kosztową (woda dla pracowników).
    Mogę kupić na firmę identyczne trzy zgrzewki wody, rozmyślić się i w ogóle
    nie księgować faktury, bo uznałam, że kupię je z własnych pieniędzy, na
    własne potrzeby.

    > No chyba jednak nie taki, jak Ci się wydaje :)))

    Może nie głupi, ale trochę mieszający ;-)

    --
    Nixe

  • 25. Data: 2006-09-07 06:53:47
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:edodll$qtd$1@news.mm.pl>
    Nixe <n...@f...pl> pisze:

    > BTW - sam piszesz, że księgować należy tylko to, co idzie na magazyn,
    > do przerobu lub sprzedaży.

    I jeszcze coś. Jeśli wystawisz mi fakturę na towar, to sam ten towar też
    musisz "zdjąć z magzynu".
    Jeśli teraz:
    - masz niedobór towaru w magazynie, to jakim cudem to zrobisz? (w każdym
    razie mój program magazynowy nie pozwala na coś takiego)
    - masz towar i możesz go zdjąć sztucznie, to co Ci po takim towarze, którego
    potem nie możesz legalnie sprzedać, bo formalnie już nie istnieje
    ("sprzedałeś" go przecież mi :>)

    --
    Nixe

  • 26. Data: 2006-09-07 07:13:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Sep 2006, witek wrote:

> [...]

    E tam. Rozumiem że pod tym pojęciem rozumiesz 12-stronicowy dokument,
    wysmażony przez prawników i opieczętowany wszelkimi formami i kolorami
    pieczątek? :)

    > I nie masz żadnego dokumentu, że klient tą cysternę paliwa odebrał?

    Posejdonn widać nie przyjmuje do wiadomosci istnienia takiej formy
    jak "umowa stwierdzona pismem", gdzie istotne jest istnienie jakiegoś
    podpisanego dokumentu stwierdzającego umowę, dajmy na to protokołu
    przekazania (tak jak piszecie).
    To moze się wtrącę :] i dla porządku: oprócz takich form jak ustna
    czy niewerbalna :) (przez pokiwanie głową) z jednej oraz pisemna
    czy notarialna z drugiej - samo *istnienie* umowy może być stwierdzone
    dokumentem (a umowa może być ustna) i ta forma jest wspomniana w Kodeksie
    Cywilnym. Za dokument może robić świch "5 cystern Pb95 odebrałem",
    byle podpisany i wskazane żeby był z datą.

    > No to ja bym z taką jedną fakturą od ciebie kilka razy cysterną obrócił.
    > Bo przecież właśnie zapłaciłem fakturę, a teraz przyjechałem po towar.

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2006-09-07 07:23:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Sep 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:op.tfg9e5aa5o25xk@serwer>

    > Ale_JAK_zaksięgujesz towar nie mając u siebie żadnej faktury za ten towar?

    A weźże w garść to rozporządzenie o którym Ci piszą ;)
    Zaksięgowanie towaru handlowego jest obowiązkowe, wcale nie trzeba mieć
    dokumentu przychodowego. Ściśle rzecz biorąc na Twoje pytanie odpowiedź
    brzmi: "normalnie, na podstawie opisu"!

    > Jak można sprzedać coś, czego nigdy się nie kupiło?

    Obaj stawiają Ci zarzut popełnienia przestępstwa, zapominając
    o szczególe.
    O tym, że taki nieuzasadniony zarzut sam w sobie jest przestępstwem.

    > A nie kupiło się - jest na to dowód w postaci braku jakiegokolwiek KW.

    IMO właśnie brak jakiegokolwiek podpisanego przez domniemanego odbiorcę
    dokumentu wyglądałby dość niewiarygodnie.

    > Wybacz, ale w żaden sposób nie udowodnisz mi, że to klient musi tłumaczyć
    > się, że nie zaksięgował faktury, której nigdy na oczy nie widział.

    IMHO sprawa wygląda podobnie, jakby ktoś doniósł na Ciebie że np. ukradłaś
    auto. A przez fakt że "sprzedawca" zapłacił podatki sprawę uwiarygadnia.
    Tyle, że brakuje mi wyjaśnienia:
    - czy rzekomo sprzedany towar był gdzieś poprzednio kupiony
    - a jak nie to co z nim się stało

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2006-09-07 07:23:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    > fakturę, której nigdy nie widziałam na oczy, za
    > towar, którego nigdy nie zamawiałam, nie kupiłam i nigdy do mnie nie

    Oczywiście, że bzdura.
    Ale zanim przekonasz wszystkie zainteresowane strony
    zmarnujesz trochę czasu i nerwów.
    A jak się jeszcze okaże, że w urzędzie też Cię ktoś nie lubi...
    Potem oczywiście będzie program w telewizji
    na temat: jak to głupie prawo niszczy przędsiębiorców.
    Na pocieszenie dostaniesz w tym programie 30 sekundowe wejście :-)

  • 29. Data: 2006-09-07 07:38:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Sep 2006, mvoicem wrote:

    > Ok. To załóżmy że wystawiam tą fakturę z kolejnym numerem. W końcu
    > nie fakt tej samej treści na fakturze, a fakt że dotyczy tej samej transakcji
    > (sprzedaży) czyni ją nieodliczalną.

    A to nie ma problemu :)

    Będzie dotyczyło to również przypadku wystawienia f-ry nie dotyczącej
    rzeczywistej operacji, a tak będzie w Twojej "aktualnej" wersji :)

    [...]

    Podtrzymuję.

    > No ale jeżeli faktura będzie miała kolejny numer, to wtedy będzie wszystko
    > zgodnie ze sztuką księgowania. Nieprawdaż?

    Nieprawdaż. Sprawdź *KIEDY* wystawia się fakturę :)

    IMO w tej odmianie cykl operacji jest taki:
    - sprzedawca/wystawca aplikuje 2 faktury
    - nabywca odlicza wartosć z jednej
    - US domaga się VATu z obu faktur od sprzedawcy oraz podważa prawo do
    odliczenia przez nabywcę
    - US wygrywa przed NSA :)
    - nabywca domaga się zwrotu VAT przed sądem cywilnym
    - nabywca wygrywa....

    Razem: wystawca nieprawidłowej f-ry płaci 3xVAT, odsetki, ew. karę
    jak US znajdzie podstawę oraz koszty sądowe. Coś przeoczyłem? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2006-09-07 07:39:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    > I jeszcze coś.

    I jeszcze drugie coś ;-)
    Jeśli na wystawionej fakturze masz "zapłacono gotówką", to musisz ten wpływ
    gotówki jakoś w kasie udokumentować. Jasne, że możesz zrobić sztuczne KP,
    ale co Ci to da i co z tym poczniesz? Zawsze będziesz miał debet w kasie.
    Możesz też wpłacić własne, prywatne pieniądze, ale tym bardziej - co Ci to
    da?

    N.