  • 1. Data: 2010-03-07 07:47:30
    Temat: podwyzszenie kosztu uzyskania przychodow
    Od: marbad <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam nastepujaca sytuacje:

    Dojazd do pracy w miejscowosci innej niz zaklad pracy. Roczny koszt
    uzyskania przychodu 1668,72 zl.
    W ciagu roku na bilety imienne wydalem 1160zl (udokumentowane wydatki).
    Pytanie 1: Czy koszt uzyskania przychodu moge podniesc tylko jesli na
    bilety wydalbym wiecej niz 1668,72?
    Pytanie 2: Czy jezeli bilety kosztowalyby mnie np. 1800zl rocznie to
    taka kwote moglbym wpisac jako koszt usyskania przychodu?

    Ponizej podstawa prawna.

    Pozdrawiam
    MarBad

    Podstawe prawna:

    /Art. 22 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w
    brzmieniu nadanym przez art. 1 pkt 15 lit.c) w związku z art. 8 ustawy z
    dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz.
    1588)./

    /Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów określone powyżej, są niższe
    od wydatków na dojazd do zakładu pracy lub zakładów pracy środkami
    transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub komunikacji
    miejskiej, w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogą być przyjęte
    przez pracownika lub przez płatnika pracownika w wysokości wydatków
    faktycznie poniesionych, udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami
    okresowymi./

  • 2. Data: 2010-03-07 08:39:24
    Temat: Re: podwyzszenie kosztu uzyskania przychodow
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-07 08:47, marbad pisze:

> [...]
    > W ciagu roku na bilety imienne wydalem 1160zl (udokumentowane wydatki).
    > Pytanie 1: Czy koszt uzyskania przychodu moge podniesc tylko jesli na

    Tak.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-03-07 14:56:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marbad wrote:

    > Dojazd do pracy w miejscowosci innej niz zaklad pracy.
    bez znaczenia.
    wazne czy dojazd do pracy w miejscowosci innej niz mieszkasz (fizycznie
    mieszkasz, a nie ze jestes zameldowany).

    > Roczny koszt
    > uzyskania przychodu 1668,72 zl.

    zakładajac cały rok. Inaczej 139 zł 06 gr miesiecznie.

    > W ciagu roku na bilety imienne wydalem 1160zl (udokumentowane wydatki).
    > Pytanie 1: Czy koszt uzyskania przychodu moge podniesc tylko jesli na
    > bilety wydalbym wiecej niz 1668,72?

    Nie rozumiem.
    Jesli do pracy dojezdzales przez caly rok to 1668.72 KUP nalezy ci sie z
    definicji, choćbys do tej pracy chodził piechotą lub dojeżdżał rowerem,
    czy z sąsiadem samochodem.
    Zadnych rachunkow miec niec musisz.

    > Pytanie 2: Czy jezeli bilety kosztowalyby mnie np. 1800zl rocznie to
    > taka kwote moglbym wpisac jako koszt usyskania przychodu?

    tak, przy czym zwroc uwage, ze te rachunki musisz miec (tak jak w
    ustawie) z konkretnego typu przewoznika a i bilety musza byc imienne i
    uwaga. MIESIECZNE.
    TO miesieczne jest w praktyce interpretowane jako okresowe (czylo na
    okres inny niz miesiac), ale np. do nawet imiennych, ale jednorazowych
    biletow sie juz przyczepią (hmm, istniej takie?).

  • 4. Data: 2010-03-07 15:07:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-07 15:56, witek pisze:

    > TO miesieczne jest w praktyce interpretowane jako okresowe (czylo na
    > okres inny niz miesiac),

    Hmmm, OIDP ale ustawa nic nie mówi o miesięcznych tylko okresowych. ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-03-07 15:15:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Hmmm, OIDP ale ustawa nic nie mówi o miesięcznych tylko okresowych. ;)

    punkt dla ciebie,
    jak pamietam kiedys bylo miesiecznych.
    a moze mi sie tylko sni.

  • 6. Data: 2010-03-07 19:49:28
    Od: marbad <m...@o...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Jesli do pracy dojezdzales przez caly rok to 1668.72 KUP nalezy ci sie
    > z definicji, choćbys do tej pracy chodził piechotą lub dojeżdżał

    Tak, dzieki. Mialem tu na mysli to czy wydatki na dojazd moge doliczyc
    dodatkowo czy wliczaja sie w ta kwote wolna od podatku. Ale juz wszystko
    jasne. Dzieki.
    ----------------

  • 7. Data: 2010-03-07 19:50:45
    Od: marbad <m...@o...pl>

    Bardzo dziekuje za informacje.
    marbad

  • 8. Data: 2010-03-07 19:51:06
    Od: marbad <m...@o...pl>

  • 9. Data: 2010-03-07 23:08:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marbad wrote:

    > Tak, dzieki. Mialem tu na mysli to czy wydatki na dojazd moge doliczyc
    > dodatkowo czy wliczaja sie w ta kwote wolna od podatku. Ale juz wszystko
    > jasne. Dzieki.

    wliczaja sie,
    bilety, rachunki itp it sa ZAMIAST standardowych KUP, a nie doliczane DO.