    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwyzszenie kosztu uzyskania przychodow
    Date: Sun, 07 Mar 2010 08:56:16 -0600

    marbad wrote:

    > Dojazd do pracy w miejscowosci innej niz zaklad pracy.
    bez znaczenia.
    wazne czy dojazd do pracy w miejscowosci innej niz mieszkasz (fizycznie
    mieszkasz, a nie ze jestes zameldowany).

    > Roczny koszt
    > uzyskania przychodu 1668,72 zl.

    zakładajac cały rok. Inaczej 139 zł 06 gr miesiecznie.

    > W ciagu roku na bilety imienne wydalem 1160zl (udokumentowane wydatki).
    > Pytanie 1: Czy koszt uzyskania przychodu moge podniesc tylko jesli na
    > bilety wydalbym wiecej niz 1668,72?

    Nie rozumiem.
    Jesli do pracy dojezdzales przez caly rok to 1668.72 KUP nalezy ci sie z
    definicji, choćbys do tej pracy chodził piechotą lub dojeżdżał rowerem,
    czy z sąsiadem samochodem.
    Zadnych rachunkow miec niec musisz.

    > Pytanie 2: Czy jezeli bilety kosztowalyby mnie np. 1800zl rocznie to
    > taka kwote moglbym wpisac jako koszt usyskania przychodu?

    tak, przy czym zwroc uwage, ze te rachunki musisz miec (tak jak w
    ustawie) z konkretnego typu przewoznika a i bilety musza byc imienne i
    uwaga. MIESIECZNE.
    TO miesieczne jest w praktyce interpretowane jako okresowe (czylo na
    okres inny niz miesiac), ale np. do nawet imiennych, ale jednorazowych
    biletow sie juz przyczepią (hmm, istniej takie?).