  • 1. Data: 2008-06-19 21:36:37
    Temat: pomyłkowy przelew do US z konta prywatnego
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Witam,

    Pomyliłem się i wykonałem przelew zaliczki
    na PIT z konta prywatnego zamiast z konta
    firmowego. Co z tym fantem zrobić? Czy może
    nic nie robić i nie ma to znaczenia z którego
    konta wpłacam?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-06-19 21:48:17
    Temat: Re: pomyłkowy przelew do US z konta prywatnego
    Od: <s...@a...pl>

    > Pomyliłem się i wykonałem przelew zaliczki
    > na PIT z konta prywatnego zamiast z konta
    > firmowego. Co z tym fantem zrobić?

    Najlepiej dać na mszę w niedzielę identyczną kwotę, którą wpałciłeś :)

    > Czy może nic nie robić

    Dokładnie.

    > i nie ma to znaczenia z którego
    > konta wpłacam?

    Ma znaczenie. Musi być to Twoje konto.

  • 3. Data: 2008-06-19 22:50:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2008, PiotrB. wrote:

    > Witam,
    >
    > Pomyliłem się i wykonałem przelew zaliczki
    > na PIT z konta prywatnego zamiast z konta
    > firmowego. Co z tym fantem zrobić?

    Sprawdzić.
    W ustawie.
    Zakładam optymistycznie, że chodzi o 1-osobową DG osoby fizycznej.
    A w takim przypadku podatki PIT, VAT i PCC związane z wykonywaną
    DG stanowią jej OSOBISTE zobowiązanie!

    > Czy może
    > nic nie robić i nie ma to znaczenia z którego
    > konta wpłacam?

    ...o to to :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-06-20 06:24:52
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.uc0mbb1tu74sgs@bu-8b31d8846187.chello.pl...
> [...]
    > na PIT z konta prywatnego zamiast z konta
    > firmowego. Co z tym fantem zrobić? Czy może
    > nic nie robić i nie ma to znaczenia z którego

    Od 13 lat płacę podatki Pit-5 i Vat z osobistego konta, nie wiem czy to jest
    OK ale wygodne:)

  • 5. Data: 2008-06-20 07:54:47
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ma znaczenie. Musi być to Twoje konto.

    Dlaczego?

    marekz

  • 6. Data: 2008-06-20 09:19:47
    Od: <s...@a...pl>

    > Dlaczego?

    Bo podatki to Twoje/podatnika zobowiązanie, nie np. sąsiada.

  • 7. Data: 2008-06-20 09:25:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Bo podatki to Twoje/podatnika zobowiązanie, nie np. sąsiada.

    To żaden argument. Opłata za telefon też może być moim zobowiązaniem,
    a mogę je spłacić z konta sąsiada.

    L.

  • 8. Data: 2008-06-20 09:35:17
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Bo podatki to Twoje/podatnika zobowiązanie, nie np. sąsiada.

    Ale czy istnieje jakiś rzeczywisty argument? Praktyka jest bowiem taka, że
    bez problemu można opłacić z dowolnego rachunku. Tak podatki jak i haracze
    na organ rentowy. Niczego nieoczekiwanego to nie powoduje, tzn. otrzymuje
    się zaświadczenia o niezaleganiu itd.

    marekz

  • 9. Data: 2008-06-20 10:40:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 11:25
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g3ft1o$3b2$2@news.onet.pl>):

    > To żaden argument. Opłata za telefon też może być moim zobowiązaniem,
    > a mogę je spłacić z konta sąsiada.

    Narażając sąsiada na spore nieprzyjemności.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-06-20 10:57:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 11:25
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g3ft1o$3b2$2@news.onet.pl>):

    > Narażając sąsiada na spore nieprzyjemności.

    Nie ma żadnych nieprzyjemności. Tylko nie mów mi o depozycie
    nieprawidłowym, bo już zostało to na grupie obalone ;)

    L.