  • 31. Data: 2008-06-21 07:44:07
    Temat: Re: pomyłkowy przelew do US z konta prywatnego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jun 2008, Liwiusz wrote:

    > Niekiedy można wykonać usługę i nie podpaść pod działalność gospodarczą
    > sensu stricto, zwłaszcza jeśli są to pojedyncze, odosobnione przypadki, w
    > dodatku niodpłatne.

    To prawda.
    Podobnie jak można podpaść pod "małą szkodliwość społeczną" :]
    Przyjrzyj się jednak niektórym archiwalnym wątkom: cześć spraw kończy się
    dla podatników korzystnie w tym sensie, że US odstępuje (przynajmniej
    od części) zarzutów.
    Ale pierwszym zastrzeżeniem jest fakt, iż prowadzenie sporu z US kosztuje
    własny czas.
    A drugim to, iż trzeba pamiątać o wniosku "jak ktoś będzie CHCIAŁ się
    przyczepić..." - normalnie dział księgujący wpłaty podatku to nie jest
    dział karnoskarbowy i *zasadniczo* to ci od wpłat pewnie działają jak
    każdy biznes: "wpłacono, odhaczono..." :D
    No chyba, że ktoś uprze się znaleźć "hak".
    Z tego powodu płacenie własnego podatku za pomocą konta sąsiada może
    wydać się nie najlepszym pomysłem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-06-21 11:02:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 21 czerwiec 2008 09:29
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806210926590.1112@quad>):

    Ano tak, wątek zdryfował na telefon :D

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2008-06-23 06:38:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 19:51:48 +0200, Tristan napisał(a):

    > Ale czy do prowadzenia usług finansowych nie trzeba specjalnych zezwoleń?

    Nie. Do dużej częsci usług finansowych (np. takich świadczonych przez
    agencje "grosik") nie potrzeba zezwoleń.