  • 1. Data: 2006-09-28 08:02:52
    Temat: pośrednictwo finansowe a vat
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)czy podmiot świadczący usługi pośrednctwa finansowego może korzystać
    ze zwolnienie podmiotowego od vat?
    Czy tego rodzaju działalność nie jest formą "doradztwa" i nie powinna byc
    wykluczona ze zwolnienia?Bardzo proszę o sugestie:)
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-09-28 08:45:46
    Temat: Re: pośrednictwo finansowe a vat
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

> [...]
    > Czy tego rodzaju działalność nie jest formą "doradztwa" i nie powinna byc
    > wykluczona ze zwolnienia?Bardzo proszę o sugestie:)

    Zalezy kto placi.
    Jesli placi klient-kredytobiorca to jest to doradztwo, czyli vat 22
    jelsi bank-kredytodawca to jest to posrednictwo finansowe czyli vat zw

  • 3. Data: 2006-09-28 09:02:06
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl> napisał w
    wiadomości news:efg261$nir$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zalezy kto placi.
    > Jesli placi klient-kredytobiorca to jest to doradztwo, czyli vat 22
    > jelsi bank-kredytodawca to jest to posrednictwo finansowe czyli vat zw

    Nie jest to działaność w branzy bankowej a widnykacyjnej,polegającej na
    skojarzeniu dwóch podmiotów ,gdzie jeden ma środki a drugi ich potrzebuje
    wzamian za swoje należności.
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2006-09-28 10:42:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, brzoskwiinia wrote:

    > Witam:)czy podmiot świadczący usługi pośrednctwa finansowego może korzystać
    > ze zwolnienie podmiotowego od vat?

    wKF: dobrze pamiętam że dla "pośrednictwa" limit jest tyci?
    Znaczy przychód liczy się do 30 kzł, ale nie jako wartość prowizji
    a 30-krotność prowizji. 1500 zł prowizji i przekroczono.

    Zapis jest dobrze ukryty za pomocą "odesłania po numerku paragrafu":
    +++
    art.113
    8. W przypadku podatników, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4, przez
    wartoœć sprzedaży okreœlonš w ust. 1 rozumie się 30-krotnoœć kwoty
    prowizji lub innych postaci wynagrodzeń za wykonanie usług.
    Art. 30. 1. Podstawę opodatkowania czynnoœci maklerskich, czynnoœci
    wynikajšcych z zarzšdzania funduszami powierniczymi, czynnoœci
    wynikajšcych z umowy agencyjnej lub zlecenia, poœrednictwa, umowy komisu
    lub innych usług o podobnym charakterze stanowi [...]
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-09-28 12:05:24
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609281236350.556@athlon64...
> [...]

    > Znaczy przychód liczy się do 30 kzł, ale nie jako wartość prowizji
    > a 30-krotność prowizji. 1500 zł prowizji i przekroczono.

    Dziękuję Gotfrydzie za odpowiedż:)ale chciałam jeszcze jedno
    dopytać,spotkałam się z firmą ,która za w/w operację wystawia rachunki
    korzystając ze zwolnienia podmiotowego ,nie liczyłam dokładnie kwoty,ale "na
    oko"widać,że owa 30-krotność dawno została przekroczona,nie wiem czy próg
    10.000 euro też. Problem polega na tym czy nabywca ma prawo wspomnianą
    usługę wliczyć w KUP?myślę że tak,ale nie jestem do końca pewna:)
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2006-09-28 14:23:56
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl> napisał

> [...]
    > Czy tego rodzaju działalność nie jest formą "doradztwa" i nie powinna byc
    > wykluczona ze zwolnienia?Bardzo proszę o sugestie:)

    Powiem tak prosto z mostu. Jesli wykonujesz prace
    na kanwie ktorej podpisujesz umowe-zlecenie z przyszlym
    pozyczkobiorca (czyli tzw doradztwo) to placisz za ta usluge VAT.

    Jesli zas nie to korzystasz ze zwolenienia.

    Neko

  • 7. Data: 2006-09-28 14:25:22
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    > wKF: dobrze pamiętam że dla "pośrednictwa" limit jest tyci?
    > Znaczy przychód liczy się do 30 kzł, ale nie jako wartość prowizji
    > a 30-krotność prowizji. 1500 zł prowizji i przekroczono.

    Czy to nie mozna chociaz raz odpisac bez powolywania
    sie na paragrafy i nie motac to wszystko zawilym
    jezykiem podatkowym? ;))

    Neko

  • 8. Data: 2006-09-28 16:17:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > oko"widać,że owa 30-krotność dawno została przekroczona,nie wiem czy próg

    Ja się nie wtykam w kwestię "strony", jak tu ci napisali zależnie
    od tego "po której stronie" jest operacja może być "zw" lub oVATowana.
    Zakładam że to sobie rozwikłasz :)

    > Problem polega na tym czy nabywca ma prawo wspomnianą
    > usługę wliczyć w KUP?myślę że tak,ale nie jestem do końca pewna:)

    Nie widzę przeszkód (był taki dowcip za Jaruzelskiego, w związku z jego
    ciemnymi okularami :)).
    Jeśli*by* dostawca miał wystawić f-rę, to jego rzecz - koszt jest,
    rachunek jest... Gorzej jak będzie chciał korygować, był kiedyś
    długaśny wątek ze spornymi opiniami: wcale nie jest oczywiste że
    można "zamienić" już wystawiony rachunek na f-rę.
    A to oznacza że wystawca rachunku musiałby odprowadzić VAT, zaś
    odbiorca nie miałby go jak odliczyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-09-28 19:25:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Neko wrote:

    > Czy to nie mozna chociaz raz odpisac bez powolywania
    > sie na paragrafy

    Oj, CHYBA nie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-09-29 07:31:41
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

    > Oj, CHYBA nie :)

    Mozna napisac np. tak:

    Pyt.:Moja chciec zarobic. Moja wydac wiecej niz dostac. Czy moja placic na
    szamana?

    Odp.: Twoja chciec zarobic ale stracic. Twoja nie placic na szamana bo
    zarobic. Ale twoja placic na szamana bo dostac. Placic wata"