    From: "Matovy" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: postepowanie ukladowe
    Date: Tue, 14 May 2002 13:26:57 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@195.117.118.150

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:abqme6$1lv$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Czy potrafi mi ktos powiedziec cos blizszego na temat postepowania
    > ukladowego. Sprawa wyglada tak: wykonalam usluge i wystawilam fv firmie,
    > kilka miesiecy temu. Firma ta do dzisiaj mi nie zaplacila, natomiast
    > twierdzi, ze ona ma swoich dluznikow i proponuje mi spotkanie i
    postepowanie
    > ukladowe. Bede bardzo wdzieczna za wszelkie podpowiedzi.

    W skrócie i potocznie:
    Postępowanie układowe toczy się przed sądem. Dłużnik, który utracił zdolność
    do regulowania swoich zobowiązań, ale w stosunku do którego można przyjąć,
    że jescze sie podniesie proponuje swoim wierzycielom zawarcie układu: np.
    redukcja wszelkich zobowiązań o 15% + rozłożenie zapłaty na raty bez
    odsetek. Sąd wzywa dłużników, którzy głosują czy zgadzają się na warunki
    układu zaproponowane przez dłużnika - nie zawsze się to wszystkim opłaca,
    ale czasem lepszy układ niż zaspokajanie się z masy upadłościowej.
    Z Twojego listu wynika jednak raczej, że dłużnik chce spłacić swoje
    zobowiązania sprzedając ci własne należności (cesja). Opłacalne w przypadku
    gdy dłużnik dłużnika jest Twoim wierzycielem (kompensata) - w innych
    przypadkach możemy mieć do czynienia z sytuacją: zamienił stryjek siekierkę
    na kijek