  • 1. Data: 2002-05-14 09:43:21
    Temat: postepowanie ukladowe
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy potrafi mi ktos powiedziec cos blizszego na temat postepowania
    ukladowego. Sprawa wyglada tak: wykonalam usluge i wystawilam fv firmie,
    kilka miesiecy temu. Firma ta do dzisiaj mi nie zaplacila, natomiast
    twierdzi, ze ona ma swoich dluznikow i proponuje mi spotkanie i postepowanie
    ukladowe. Bede bardzo wdzieczna za wszelkie podpowiedzi.

    pozdrawiam Agnieszka

  • 2. Data: 2002-05-14 11:17:07
    Temat: Re: postepowanie ukladowe
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    W sensie przepisów prawnych to chyba bardziej jest Kodeks Cywilny niż
    przepisy podatkowe. I tutaj się nie będę wypowiadał.
    Natomiast myślę, że nie przepisy i postępowanie układowe jest ważne co sam
    sens tego co firma chce zrobić. Tzn, zapłacić Ci długami innych. A to jest
    niewiele warte. Jedyne co mozna z tym zrobić to sprzedać te długi firmie
    windykacyjnej za jakis procent ich wartości. Ten % zależy od wielu
    czynników.
    Nie wiem jaka jest kwota tego długu ale radzę Ci najpierw porozum się z
    jakąś solidną firmą windykacyjną np. Kaczmarski lub Burgel Inkasso. To nie
    są żadni gangsterzy, spoko. (znajdziesz ich w każdej Panoramie Firm itp).
    Zapytaj ich co powinnaś zrobić i jakie rozwiązanie ci polecają. Oni znają
    wszystkie chwyty od podszewki i od prawnej i od praktycznej strony i
    poinformują Cię najlepiej. Zwłaszcza jak im przedstawisz konkretna sprawę z
    dokumentami.
    Skontaktuj się z wierzycielem i dowiedz się jakie warunki proponuje. A potem
    idz do windykacji i oceńcie co Ci się bardziej opłaca. Z doświadczenia moich
    znajomych polecam ugodowe załatwienie sprawy, a najlepsze jest po prostu
    sprzedanie długu do biura i świety spokój. Chyba że to jest naprawdę duża
    kwota.

    pozdrawiam
    WS

    Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abqme6$1lv$...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-05-14 11:26:57
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    postepowanie
    > ukladowe. Bede bardzo wdzieczna za wszelkie podpowiedzi.

    W skrócie i potocznie:
    Postępowanie układowe toczy się przed sądem. Dłużnik, który utracił zdolność
    do regulowania swoich zobowiązań, ale w stosunku do którego można przyjąć,
    że jescze sie podniesie proponuje swoim wierzycielom zawarcie układu: np.
    redukcja wszelkich zobowiązań o 15% + rozłożenie zapłaty na raty bez
    odsetek. Sąd wzywa dłużników, którzy głosują czy zgadzają się na warunki
    układu zaproponowane przez dłużnika - nie zawsze się to wszystkim opłaca,
    ale czasem lepszy układ niż zaspokajanie się z masy upadłościowej.
    Z Twojego listu wynika jednak raczej, że dłużnik chce spłacić swoje
    zobowiązania sprzedając ci własne należności (cesja). Opłacalne w przypadku
    gdy dłużnik dłużnika jest Twoim wierzycielem (kompensata) - w innych
    przypadkach możemy mieć do czynienia z sytuacją: zamienił stryjek siekierkę
    na kijek

  • 4. Data: 2002-05-14 14:43:44
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > gdy dłużnik dłużnika jest Twoim wierzycielem (kompensata) - w innych
    > przypadkach możemy mieć do czynienia z sytuacją: zamienił stryjek

    czy orientujesz sie, ktore art. KC reguluja to postepowanie?
    Agnieszka

  • 5. Data: 2002-05-15 06:24:39
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Agnieszka

    ROZPORZĄDZENIE PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ z dnia 24 października 1934 r.
    Prawo o postępowaniu układowem. (Dz. U. z dnia 27 października 1934 r.)

  • 6. Data: 2002-05-15 06:47:33
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > ROZPORZĄDZENIE PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ z dnia 24 października 1934 r.
    > Prawo o postępowaniu układowem. (Dz. U. z dnia 27 października 1934 r.)
    >
    > AŚ

    Wielkie dzieki za pomoc.
    Agnieszka