    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: potrącenia z wynagrodzeń
    Date: Wed, 25 Aug 2004 14:19:11 +0200

    On Wed, 25 Aug 2004, Irek Makowski wrote:

    >+ Użytkownik "lena" <l...@g...pl> napisał [...]
    >+ > Mam problem czy z wynagrodzenia pracownika 825 zł (brutto)
    >+ > mogę potrącić
    ^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ pracownik podpisal deklaracje przystapienia do grupowego,
    >+ to kwota wynagrodzenia nie ma tu nic do rzeczy bo
    >+ musi ja wplacic do wspolnej kasy
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ nawet jak jest na urlopie bezplatnym i ma dochod zero.

    Ja tak trochę OT: ale jest różnica między "musi wpłacić" a "można
    potrącić z wynagrodzenia". Bardzo często jest tak że pracodawca musi
    wypłacić wynagrodzenie a później może iść do sądu że pracownik nie
    chce dobrowolnie zapłacić czegoś co powinien, ale NIE WOLNO owej
    kwoty "potrącić"...
    Wobec posiadania pisemnej deklaracji pracownika (o przystąpieniu
    do ubezpieczenia) nie mam zdania, nie bić, ja się tylko czepiam ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)