  • 1. Data: 2007-02-26 19:54:40
    Temat: powolanie + umowa o prace
    Od: Marcin <f...@g...pl>

    Witam,
    być może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
    Rozważam w swojej spółce pójście na rozwiązanie związane z następującym
    modelem rozliczania jako członek zarządu. Byłoby to połącznie dwoch
    stosunkow prawnych: powołania za kwote "x" i umowy o pracę za kwotę "y".
    Zasadnicze pytanie jest takie czy w takim przypadku płacę ZUS od całości
    tj. x + y czy tylko od y?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-02-26 22:02:12
    Temat: Re: powolanie + umowa o prace
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

    Użytkownik "Marcin" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stosunkow prawnych: powołania za kwote "x" i umowy o pracę za kwotę "y".
    > Zasadnicze pytanie jest takie czy w takim przypadku płacę ZUS od całości
    ćwiczyłem to w praktyce na sobie, ZUS tylko od y. od x tylko podatek PIT
    (bez zdrowotnego) jest to z kategorii wynagrodzenie za udział w jednostkch
    zarządczych osób prawnych (lub podobna nazwa)

    BP

  • 3. Data: 2007-02-27 00:02:13
    Od: Marcin <f...@g...pl>

    Dzięki za informacje. Miałbym jeszcze jedno pytanko, skoro już to
    praktykowałeś? Jak praktycznie (o ile w ogóle) rozdzielałeś tematycznie
    te dwa stosunki prawne (jakiś [podziała na zarządzanie, itp)?
    Przepraszam, że się tak dopytuje ale nie tak dawno o tym słyszałem i
    chciałbym się dowiedzieć nieco więcej od strony praktycznej.
    I czy z w przypadku powolania rozliczanie moze byc miesieczne czy to sie
    jakos inaczej ustala?
    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2007-02-27 06:13:06
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bart Prokop" <b...@t...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (bez zdrowotnego) jest to z kategorii wynagrodzenie za udział w jednostkch
    > zarządczych osób prawnych (lub podobna nazwa)
    Zgadzam sie z tobą ale tylko w części. Jeśli x to będzie wynagrodzenie z
    tytułu udziału w zarządzie a y - umowa o pracę, której przedmiotem będzie
    zarządzanie firmą to ZUS uznaje to za ucieczkę od oskładkowania. Zatem
    bardzo ważne jest aby treścią umowy o pracę była zupełnie inna czynność.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-02-27 07:01:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarządzanie firmą to ZUS uznaje to za ucieczkę od oskładkowania. Zatem
    > bardzo ważne jest aby treścią umowy o pracę była zupełnie inna czynność.

    A najlepiej brak umowy o pracę, z którą mogą być tylko kłopoty, a i tak nic
    nie da.
    Zamiast w zus ubezpieczyć się w III filarze - same zyski, zero negatywów.

  • 6. Data: 2007-02-27 17:43:22
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

> [...]
    > chciałbym się dowiedzieć nieco więcej od strony praktycznej.
    > I czy z w przypadku powolania rozliczanie moze byc miesieczne czy to sie
    Wynagrodzenie za udział w organanie zarządczym - za posiedzenia zarządu
    dokładnie.
    Umowa o pracę - dyrektor finansowy.

    BP