  • 21. Data: 2014-03-19 19:17:24
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 19.03.2014 18:26, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-19, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Świetnie. A wykonują więcej zadań? Są bardziej efektywni?

    Nie.

    Dlaczego?

    Bo podatki rosna. Bo dziura budzetowa rosnie.

    > To jest bardziej istotne niż proste liczby bezwględne nie sądzisz?

    Gdyby za wzrostem ilosci urzedasow-kutasow polepszalo sie szaremu
    obywatelowi, to bym zlego slowa nie napisal.

    > Ja osobiście wolałbym mieć więcej urzędników niż stać 3h w kolejce,
    > bo jest ich za mało.

    A jestes w stanie zaplacic za to wiecej np. kolejne 10% swojego dochodu
    w postaci podatkow?

    Tu nie ilosc jest kluczowa, nie ilosc urzedasow tylko ich efektywnosc
    pracy.

    Jak na jedna biurwe w okienku podawczym przypada kilku kierownikow to
    trudno. Zmniejszyc ilosc kierownikow.

    Zamiast zatrudniac 10-ciu, zatrudnic trzech. Kazdemu z nich dac pensje
    2x wyzsza. 3 x 2 x pensja bedzie nizsze niz 10 x pensja.

    > I rozumiem, że skoro wyciąłeś resztę mojego cytatu, do doskonale
    > zdajesz sobie sprawę że Twoja mityczna redukcja jakiś sporawych
    > zysków, czy oszczędności nie przyniesie. Po prostu tak czujesz,
    > że musisz się doczepić i tyle. Mniejsza o sens, c'nie?

    Udowodnij, ze nie przyniesie zyskow ograniczenie biurwokracji.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 22. Data: 2014-03-19 19:55:25
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > To jest bardziej istotne niż proste liczby bezwględne nie sądzisz?
    > Ja osobiście wolałbym mieć więcej urzędników niż stać 3h w kolejce,

    A nie wolałbyś w ogóle nie stać w żadnej kolejce do żadnego urzędu, bo
    Twojej sprawy NIE MUSI przyklepywać żaden urzędnik? Ot - są przepisy,
    zrobisz coś niezgodnie, to będziesz miał problemy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 23. Data: 2014-03-19 20:23:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-18 19:18, hikikomorisan wrote:
    > Rada ds. Unikania Opodatkowania.

    A nie do spraw Przeciwdziałania powyższemu?

  • 24. Data: 2014-03-19 22:01:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-19, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > A nie wolałbyś w ogóle nie stać w żadnej kolejce do żadnego urzędu, bo
    > Twojej sprawy NIE MUSI przyklepywać żaden urzędnik? Ot - są przepisy,
    > zrobisz coś niezgodnie, to będziesz miał problemy.

    Jasne. I jeszcze pokój na świecie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2014-03-19 22:07:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-19, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Nie.
    > Dlaczego?
    > Bo podatki rosna. Bo dziura budzetowa rosnie.

    A może to przez klimat?
    Podajesz rzeczy bez korelacji.

    > Gdyby za wzrostem ilosci urzedasow-kutasow polepszalo sie szaremu
    > obywatelowi, to bym zlego slowa nie napisal.

    Szary obywatel (np. Ty) oczekuje że państwo:

    a) będzie wydawać więcej niż dostaje
    b) nie będzie miało deficytu
    c) zapewni wszystkim pracę
    d) zapewni wszystkim godziwą emeryturę
    e) będzie miało niskie podatki

    Oczywiście szary obywatel nie zestawi tych punktów nigdy razem,
    bo wyszłoby że tego się nie da zrobić. Wobec czego stosuje narzekanie
    selektywne.

    > A jestes w stanie zaplacic za to wiecej np. kolejne 10% swojego dochodu
    > w postaci podatkow?

    Weź Ty ustawę budżetową przeczytaj, to nie będziesz wymyślał procentów
    z tyłka.

    > Tu nie ilosc jest kluczowa, nie ilosc urzedasow tylko ich efektywnosc
    > pracy.

    Oraz to ile oni kosztują, a nie ile myślisz że kosztują.

    > Jak na jedna biurwe w okienku podawczym przypada kilku kierownikow to
    > trudno. Zmniejszyc ilosc kierownikow.

    Ale wiesz to, czy sobie tak wyobrażasz?

    > Zamiast zatrudniac 10-ciu, zatrudnic trzech. Kazdemu z nich dac pensje
    > 2x wyzsza. 3 x 2 x pensja bedzie nizsze niz 10 x pensja.

    Czyli sobie wyobrażasz.

    > Udowodnij, ze nie przyniesie zyskow ograniczenie biurwokracji.

    "Zysk" jest pojęciem subiektywnym. Ktoś zyska, ktoś inny straci.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2014-03-19 22:52:16
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście szary obywatel nie zestawi tych punktów nigdy razem,
    > bo wyszłoby że tego się nie da zrobić. Wobec czego stosuje narzekanie

    To co Ty piszesz spierając się demagogią hikocośtam,
    to też jest demagogia.

    > Czyli sobie wyobrażasz.

    I też nie odnosisz tego do realiów.

    Nie bardzo wiem czego bronisz.

  • 27. Data: 2014-03-19 23:12:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-19, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > To co Ty piszesz spierając się demagogią hikocośtam,
    > to też jest demagogia.

    Oczywiście. :)

    > I też nie odnosisz tego do realiów.
    >
    > Nie bardzo wiem czego bronisz.

    Niczego nie bronię. Ot luźną dyskusję z wiecznym narzekaczem w ramach
    rozrywki sobie prowadzę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2014-03-20 02:43:45
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.03.2014 06:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik h...@a...pl ...

    > No ale moze ta rada dojdzie do takich własnie wniosków?
    > Problem polega na tym, ze prawdopodobnie zaden normalny kraj nie jest w
    > stanie konkurowac wysokścia podatków z tzw. rajami podatkowymi.

    Ale ucieczka do rajów podatkowych to nie jest operacja którą się ot-tak
    robi. To jest wymierny koszt organizacyjny i księgowy. W zależności od
    tego od jakiej stawki uciekamy, ucieczka będzie opłacalna dla większej
    lub mniejszej liczby firm.

    p. m.

  • 29. Data: 2014-03-20 06:41:51
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 19.03.2014 22:07, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście szary obywatel nie zestawi tych punktów nigdy razem,
    > bo wyszłoby że tego się nie da zrobić. Wobec czego stosuje narzekanie

    Chrzanisz.
    Pomijając punkt a) (tego nikt nie oczekuje), to takie państwo mieliśmy w
    PRL-u - wszystkie pozostałe punkty były spełnione.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 30. Data: 2014-03-20 08:40:31
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 19.03.2014 22:07, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-19, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A może to przez klimat?
    > Podajesz rzeczy bez korelacji.

    jezeli nie ma korelacji to tym bardziej nie ma uzasadnienia utrzymywanie
    rosnacej armi nierobów.

    > Szary obywatel (np. Ty) oczekuje że państwo:
    >
    > a) będzie wydawać więcej niż dostaje

    ja tego nie oczekuje, jestem zbulwersowany tym, ze tak jest

    > b) nie będzie miało deficytu

    j.w.

    > c) zapewni wszystkim pracę

    nie, panstwo niech przestanie sie wtracac

    > d) zapewni wszystkim godziwą emeryturę

    nie, panstwo niech nie okrada mnie na "godziwa" emeryture

    > e) będzie miało niskie podatki

    wlasnie, odciac wszystkienierealne obietnice, przestac wydawac ponad
    stan i zmniejszyc podatki.

    > Weź Ty ustawę budżetową przeczytaj, to nie będziesz wymyślał procentów
    > z tyłka.

    A tam napisali, ze nie bedziesz stal w kolejce?

    > Oraz to ile oni kosztują, a nie ile myślisz że kosztują.

    Ja - placac podatki - wiem, ze kosztuja za duzo.

    > Ale wiesz to, czy sobie tak wyobrażasz?

    Mam znajomych w roznych urzedach, wiem jak wyglada tam praca. Mam kilka
    urzedow pod nosem, ktore odwiedzam czasem bo musze. Wiem jak wyglada tam
    praca.

    > Czyli sobie wyobrażasz.

    To skutecznie dziala w biznesie, a wlasciwie dzialalo juz lata temu -
    zastepowalo sie kadre i pracownikow w ten wlasnie sposob.

    Zatrudniamy czlowieka co robi za trzech, placimy mu za dwoch.