    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pozyczka dla sp z oo
    Date: Tue, 3 Aug 2004 00:06:01 +0200

    On Mon, 2 Aug 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ > W K.C. już nie ma wymogu (a raczej "wskazania") że umowy ponad
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ > 2 kzł "powinny być w formie pisemnej", niemniej... niemniej
    [...]
    >+ pisemnej, choć okazuje się iż sprawa się komplikuje: czy możesz podać link
    >+ do K.C. aktualnego (z 2Kzł)

    Nie tak. Właśnie w *starym* K.C. było że umowy "przenoszące 2000 zł
    powinny być stwierdzone pismem" czy jakoś tak. Skreślono gdzieś we
    wrześniu zeszłego roku :)
    Ja sobie zapomniałem że dla pożyczki "od zawsze" jest odrębna
    regulacja :[

    >+ bo poszperałem, ale wszędzie nadal widnieje 500

    Mój błąd: w pożyczce zostało...
    Ale sobie w ten sposób odpowiedziałeś co do formy :)

    [...]
    >+ > Bo jak rozumiem warunkiem zwolnienia z PCC jest "udokumentowanie
    >+ > przeznaczenia na cele DG", tak ?
    >+
    >+ Po konsultacji w US: tak, zawsze. (choć wydaje mi się nieprawdopodobnym, by
    >+ multibank lub inne banki i parabanki latały z każdą pożyczką do us - musi
    >+ być jakiś wyjątek.. ??).

    Hm... "normalne" pożyczki bankowe podlegają pod PCC ? Nie ma jakiegoś
    wyłączenia w prawie bankowym ? (nie wiem :)!)

    >+ Natomiast co się tyczy zwolnienia pożyczki na cele DG - umowę, z odpowiednim
    >+ opisem na jakie cele związane z DG, muszę złożyć + 'zerowy' pcc.

    Acha.

    >+ > >+ W jakiej wysokości odprowadzany jest podatek od odsetek?
    >+ >
    >+ > Y... no, ciebie to o lenistwo nie podejrzewam ;)
    >+ > Wypadałoby zapytać: "czy dobrze mi się wydaje, że w związku z art.
    >+ > 30a.1.1 UoPDoOF wskazującego na >>odsetki<< płaci się ryczałtowy
    >+ > podatek 19% od przychodu ?" :)
    >+ No nie ma co ukrywać, iż trudno te odsetki podciągnąć pod coś innego, ale
    >+ wolałem się upewnić, czy 'odsetki' i 'odsetki Belki' to to samo.
    >+ :-)

    Hm... "to samo" to to nie jest, bo "odsetki" to art. 17.1 a "odsetki
    Belki" to IMHO art. 17.2 :) i odpowiednio "opodatkowanie" wg. art.30a.1.1
    oraz 30a.1.3
    Jakbym się mylił to krytykować proszę :)

    >+ aż dziw, że nikt mnie nie wysłał do 'wróżki'.

    Nie, nie - wbrew wrażeniu pola na domysły za szerokiego nie zostawiłeś :)
    Ale co do podejrzeń o lenistwo za pomocą sugestii braku takich
    podejrzeń... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)