  • 21. Data: 2011-10-01 11:28:00
    Temat: Re: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, mvoicem wrote:

    > Sprawdź czy na pewno 2% a nie 20%. Coś mi się obiło o oczy podczas lektury
    > ustawy, że w razie (i tu nie pamiętam dokładnie), płaci się podatek 20%.
    >
    > Przy czym nie wiem czy to dopiero jak ci US wytknie, czy może przy zwykłym
    > spóźnieniu?

    Wychodzi ze dopiero jak "US wytknie":
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    +++
    4. Nabycie własnoœci rzeczy lub praw majštkowych w drodze darowizny
    lub polecenia darczyńcy podlega opodatkowaniu według stawki 20%,
    jeżeli obowišzek podatkowy powstał wskutek powołania się podatnika
    przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku
    czynnoœci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej
    lub postępowania kontrolnego na okolicznoœć dokonania tej darowizny,
    a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-10-01 11:36:30
    Od: "Piotr " <o...@g...pl>

> [...]
    > lub postępowania kontrolnego na okolicznoœć dokonania tej darowizny,
    > a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.
    Dzieki za przepis.
    Czy prawidłową interpretacją bedzie wniosek, ze dopóki nie powołam sie na
    pozyczke, karny podatek mi nie grozi?

  • 23. Data: 2011-10-01 11:46:38
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Dzieki za przepis.
    > Czy prawidłową interpretacją bedzie wniosek, ze dopóki nie powołam sie na
    > pozyczke, karny podatek mi nie grozi?

    Jeśli powołasz się na pożyczkę w toku działań US to 20% a jeśli w tym samym
    toku nie powołasz się na pożyczkę to chyba 70% za nieujawnione źródła
    przychodów?

    Bogdan

  • 24. Data: 2011-10-01 14:14:17
    Od: "Piotr " <o...@g...pl>

    > Jeśli powołasz się na pożyczkę w toku działań US to 20% a jeśli w tym samym
    > toku nie powołasz się na pożyczkę to chyba 70% za nieujawnione źródła
    > przychodów?

    Faktycznie. Co za matnia. Widzę, że nieźle to ktoś wykombinował, żeby raz
    złapanego na haczyk nie wypuścić. No ale może nie odkryją źródła przychodów,
    sokoro jest ono legalne, tylko obrodziło rok później :-)

  • 25. Data: 2011-10-01 14:14:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > lub postępowania kontrolnego na okoliczno.ć dokonania tej darowizny,
    > a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.

    A gdzie tu jest o pożyczkach?

    MJ

  • 26. Data: 2011-10-01 17:06:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 12:52 AM, owp wrote:

    > Jeśli tak się to odbywa,to faktycznie będę miał problem. Przedstawić skąd
    > miałem pieniądze na budowę nie będzie trudno,bo mam udokumentowane.Ta
    > nieszczęsna pożyczka miała być tylko doraźna, tak żeby więcej na zimę zrobić.
    > A do kiedy te 2% trzeba zapłacić? Trochę mnie to męczy, wprawdzie 700zł to nie
    > taki pieniądz, ale za nic...

    jak to za nic
    za własną głupotę. teraz przynjamniej wiesz ile ona kosztuje :)

    > Nie przejdzie, no chyba przy dużej naiwności US(w co wątpię), pieniądze
    > rozlokowałem na różnych kontach i używałem na bieżąco.

    no to przy takim podejsciu zostało ci sie pozbyc 700 zl.

  • 27. Data: 2011-10-01 17:07:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 2:48 AM, Liwiusz wrote:

    > Państwo, które nie ma haka na każdego z obywateli, to popierdółka, a nie
    > poważne totalitarne socjalistyczne państwo, jakim wg Konstytucji jest
    > Polsza.

    idza na drzewo a najlepiej do psychiatry ze swoimi teoriami.

  • 28. Data: 2011-10-01 17:08:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 4:39 AM, mvoicem wrote:

> [...]
    > podatek 20%.
    >
    > Przy czym nie wiem czy to dopiero jak ci US wytknie, czy może przy

    dopiero jak US przydybie w czasie kontroli.
    Wcześniej 2%.

  • 29. Data: 2011-10-01 17:10:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 6:36 AM, Piotr wrote:

    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33
    > Dzieki za przepis.
    > Czy prawidłową interpretacją bedzie wniosek, ze dopóki nie powołam sie na
    > pozyczke, karny podatek mi nie grozi?

    Nie grozi.
    Dopoki w trakcie jakiejkolwiek kontroli na pytanie skad ta kasa nie
    odpowiesz, "ze z pozyczki" to ciagle jesteś na stawce 2%.

    Zostalo po prostu pojsc do US i wplacic te 700 zl.

  • 30. Data: 2011-10-01 17:10:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 6:46 AM, Bogdan wrote:

    > Jeśli powołasz się na pożyczkę w toku działań US to 20% a jeśli w tym
    > samym toku nie powołasz się na pożyczkę to chyba 70% za nieujawnione
    > źródła przychodów?

    no przeciez ujawni. pozyczka od ojca.