    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praca za granica - jak to rozegrac
    Date: Tue, 9 Sep 2008 11:38:12 -0700 (PDT)

    On 9 Wrz, 20:03, "staszek" <w...@s...mcr> wrote:
    > Witam.
    > Mam pytanie odnosnie pracy za granica i wlasnej DG.
    > Jest dosyc atrakcyjna oferta pracy za granica (w UE). Jednak tamta firma nie
    > zatrudnia polakow jako tako, lecz po prostu zleca im prace a pracownik
    > wystawia im fakture do zaplaty. Czyli taki pracownik zaklada DG w polsce.
    > I teraz pytanie jakie podatki i w jakich ilosciach nalezy oddac naszemu
    > wspanialemu panstwu. Pracodawca mowil ze cos okolo 9% trzeba bedzie oddac,
    > ale z tego co sie zdazylem zorientowac nie jest tak rozowo i bedzie tego
> [...]

    http://vat.pl/zakladanie_firmy_rejestracja_firmy_kro
    k_1_1384.php

    Jak chcesz na szybko obliczyc to zostanie (12000-
    koszty_ktore_wyciagniesz-ZUS)*0,81
    Zakladajac w uproszczeniu ZUS okolo 500zl i koszty zerowe, to zostanie
    jakies 9300.
    Jest jeszcze kwestia VAT - jesli bys go nie musial naliczac to rybka,
    ale jesli
    bys musial dowalic 22%, to pytanie czy te 12000 objeloby tez 22% VAT(o
    ktore bys byl
    wtedy do tylu), czy tez byloby to 12000+VAT i ten VAT by sobie klient
    *jakos* odbieral
    po dwuletniej tulaczce.