  • Data: 2008-09-09 20:49:01
    Temat: Re: praca za granica - jak to rozegrac
    Od: "staszek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://vat.pl/zakladanie_firmy_rejestracja_firmy_kro
    k_1_1384.php

    > Jak chcesz na szybko obliczyc to zostanie (12000-
    > koszty_ktore_wyciagniesz-ZUS)*0,81
    > Zakladajac w uproszczeniu ZUS okolo 500zl i koszty zerowe, to zostanie
    > jakies 9300.
    > Jest jeszcze kwestia VAT - jesli bys go nie musial naliczac to rybka,
    > ale jesli
    > bys musial dowalic 22%, to pytanie czy te 12000 objeloby tez 22% VAT(o
    > ktore bys byl
    > wtedy do tylu), czy tez byloby to 12000+VAT i ten VAT by sobie klient
    > *jakos* odbieral
    > po dwuletniej tulaczce.

    dzieki za szybka odpowiedz i dobrego linka.

    teraz mi powiedz co to za " koszty_ktore_wyciagniesz" ?
    zus bedzie z tych niskich (270?) bo to ma byc nowo otwarta dzialalnosc kogos
    kto nigdy jej nie mial, ale mniejsza o to.

    a co z vatem? co znaczy ze "jesli bys go nie musial naliczac to rybka, ale
    jesli bys musial dowalic 22%" "
    od czego to zalezy ?

    oraz to ze klient by sobie jakos go odbieral ?

    generalnie facet (ten za granica, zlecajacy) mowil cos o 9% i zeby
    rejestrowac dzialalnosc w branzy budowlanej, ze wlasnie tam jest najnizszy
    podatek (ale jaki to podatek ?). czy moze po prostu bredzil ?