  • 31. Data: 2006-02-28 11:27:18
    Temat: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Norbi" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4403638b$1@news.home.net.pl...
    > Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.
    >
    > Muszę przyznać, że z pewnym rozbawieniem czytałem posty kilku strasznie
    > poruszonych osób ...

    A mnie wcale nie rozbawił ten wątek, który w całości przeczytałam dopiero
    dzisiaj. Jest zresztą jednym z kilku spotkanych ostatnio na różnych grupach
    z gatunku - "czy mogę zgodnie z prawem korzystać z rzeczy, w których
    posiadanie wszedłem w wyniku pomyłki".
    Generalnie tak postawione pytania i późniejsze wokół nich dyskusje dają
    pogląd o kondycji moralnej naszego społeczeństwa. Wyniszczenie inteligencji
    w czasie wojny i zaraz po, a także tzw. miniona epoka zrobiły swoje.
    Możemy sobie złożyć wyrazy współczucia.
    Graszka.

  • 32. Data: 2006-02-28 18:39:21
    Od: "?" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pogląd o kondycji moralnej naszego społeczeństwa. Wyniszczenie
    > inteligencji w czasie wojny i zaraz po, a także tzw. miniona epoka zrobiły
    > swoje.
    > Możemy sobie złożyć wyrazy współczucia.

    Intelygencja ? Żydowska ?
    Ponoć Polska katolicka jest. 95% katolików. Któreś przykazanie mówi : "nie
    kradnij" :-(
    Mamy państwo prawa. Prawo polega na tym, ze Kali ukraść krowa -dobrze!
    Kalemu ukraść krowa-źle !
    Śmierć frajerom !. Kradnij i nie daj się okraść ? Grab zagrabione! Prawdziwy
    Polak kradł, kradnie i będzie kradł. Tak nam dopomóż...

  • 33. Data: 2006-03-02 21:40:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Feb 2006, Graszka wrote:

> [...]
    > Generalnie tak postawione pytania i późniejsze wokół nich dyskusje dają
    > pogląd o kondycji moralnej naszego społeczeństwa.

    A nie przypadkiem dostosowania *PRAWA* do tejże kondycji?
    Wygląda to tak że skoro "dura lex" to dany przywilej (tu
    nieoddawania) się *należy*. Niestety.

    Od czasu do czasu przypominam opisywane kiedyś w prasie zaskoczenia
    posiadaczy np. samochodów, którzy dowiadywali się że to czym jadą
    to nie jest ich samochód. I mają oddać.
    A fakt że zapłacili i że jeżdżą już tak 4. rok nikogo nie obchodzi, bo
    "tak to tylko w Polsce" (no, pewnie nie tylko :>, ale...).
    Mam na myśli fakt iż wywłaszczenie prawnego właściciela wg art.
    169 KC niekoniecznie występuje w cywilizowanych krajach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)