  • 21. Data: 2010-06-01 10:24:35
    Temat: Re: [prasówka] abonamenty medyczne stanowią nieodpłatne świadczenie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-06-2010 o 12:20:03 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > ZTCW, ubezpieczania medyczne w co najmniej trzech firmach świadczących
    > odpłatne usługi medyczne są imienne (musisz być na liście, nie wystarczy
    > że pracujesz u danego pracodawcy).

    Możliwe, faktycznie pamiętam że mnie zwykle pytali gdzie pracuję i się
    dziwili że "nigdzie".
    Natomiast to oznacza tylko że cała ta dyskusja nie ma sensu na tym
    poziomie ogólności,
    bo każdy taki abonament "trzeba rozpatrywać indywidualnie", w zależności
    od zapisów umowy.
    I tym sposobem powieliłem ulubioną formułkę MinFina i jego gwardii.

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2010-06-01 10:49:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-06-01 12:21, Tomek wrote:

    > Od jakiej kwoty?

    Od kwoty pozostawionej do dyspozycji.

    Abonamenty mają to do siebie, że płacisz bez względu na ilość
    skonsumowanych zasobów.

    Co najwyżej ta ilość ma wpływ na ustalenie wysokości abonamentu w
    kolejnych latach.

    Piotrek

  • 23. Data: 2010-06-01 10:50:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    > bo każdy taki abonament "trzeba rozpatrywać indywidualnie", w zależności
    > od zapisów umowy.

    No teraz już chyba nie - uchwała jest wiążąca w podobnych sprawach.

    Piotrek

  • 24. Data: 2010-06-01 11:39:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 29 May 2010 10:56:12 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Obojętnie czy pracodawca kupi losy na totolotka czy ubezpieczenie
    > od czegośtam, ów zakup *ma* jakąś wartość rynkową.

    Ciekawe czy składki z tytułu polisy pary prezydenckiej były wykazywane jako
    przychód prezydenta, czy były odprowadzane z tego tytułu podatki :)
    O ile wypłynie czy płaciła je kancelaria .. :)))

  • 25. Data: 2010-06-01 22:07:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2010, Herald wrote:

    > Ciekawe czy składki z tytułu polisy pary prezydenckiej były wykazywane jako
    > przychód prezydenta, czy były odprowadzane z tego tytułu podatki :)
    > O ile wypłynie czy płaciła je kancelaria .. :)))

    Ja bym poczytał art.21.1.47c oraz .117 (ustawy o dochodowym rzecz
    jasna) i wyraził wątpliwość, czy aby w innych ustawach (zgodnie
    z "zasadą tworzenia złego prawa") nie ma dodatkowych zwolnień :O
    I - IMO oczywiście - JEST dziwne, że dla "zdrowotnych" nie ma takiego
    zwolnienia, zapisanego tak jak przy składkach ZUS: "o ile nie zostały
    zaliczone w koszty".

    pzdr, Gotfryd