  • 1. Data: 2006-09-11 12:56:04
    Temat: prawo akcyzowe na samochody
    Od: "pablo" <...@o...pl>

    Witam

    Znajoma kupila przez jakas firme w Polsce samochod z Niemiec. Dostala umowe
    niemiecka na siebie, zaczela przeprowadzac formalnosci, zaplacila juz akcyze
    i jest przed etapem rejestrowania i ubezpieczania tego auta. nikt jej
    wczesniej nie doradzil by umowe sporzadzic na siebie i kogos bliskiego, by
    pozniej zarejestrowac samochod na dwie osoby z czego jedna ma pelna ulge
    ubezpieczeniowa. i teraz jest problem jak zrobic by to sie dalo
    przeprowadzic. ponoc mozna sprzedac czesc udzialu samochodu albo zrobic
    czesciowa darowizne do kwoty wolnej od podatku by nie trzeba bylo ponosic
    kosztu podatku. moze mial ktos podobny przypadek ? prosilbym o pomoc :)

    dzieki z gory
    pawel

  • 2. Data: 2006-09-11 13:11:15
    Temat: Re: prawo akcyzowe na samochody
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    >. moze mial ktos podobny przypadek ? prosilbym o pomoc :)

    Ja mialem. Tyle ze nabywca byla moja zona. Dopisanie mnie jako
    wspolwlasciciela do dow. rejestracyjnego bylo juz formalnoscia. Znizki
    ubezpieczeniowe poszly juz ode mnie.

    pozdrawiam,
    marp

  • 3. Data: 2006-09-11 13:12:23
    Od: "pablo" <...@o...pl>

    Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja mialem. Tyle ze nabywca byla moja zona. Dopisanie mnie jako
    > wspolwlasciciela do dow. rejestracyjnego bylo juz formalnoscia. Znizki
> [...]

    No wlasnie a ona chce dopisac tate ? i co wtedy ?

  • 4. Data: 2006-09-14 15:35:23
    Od: ~~Bru~~ <a...@p...pl>

    pablo napisał(a):
    > Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie a ona chce dopisac tate ? i co wtedy ?

    Musi tacie odsprzedac udzial w aucie, procentowo i kwotowo, tata zaplaci
    2% (powyzej 1000zl), wiec oplaca sie sprzedac 10% auta np.