  • 11. Data: 2003-06-12 18:17:56
    Temat: Re: program do liczenia karnych odsetek
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Czy sprawdzałeś Vatowca http://pk.inet.pl/brv.htm ??

    Nie, po kilku próbach z różnymi kalkulatorami zrobiłem sobie arkusz
    kalkulacyjny i tylko go uzupełniam o stawki odsetek.
    Ale tym programem się pobawię. Już go ściągam.

    Andrzej K.

  • 12. Data: 2003-06-13 07:34:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bcafpi$q9$1@inews.gazeta.pl...

    > Nooo, ten liczy dobrze. Może akurat tego nie testowałem?

    IMHO nie liczy dobrze, ponieważ do okresu za który nalicza odetki włącza
    także dzień, w którym nastąpiła zapłata, natomiast nie wlicza dnia, w którym
    powinna nastąpić zapłata. Ponieważ w ostatnich latach odsetki raczej spadały
    niż rosły, program z gofin.pl zaniża kwotę do zapłaty.

    Zrobiłem symulację dla następujących danych wejściowych:
    zaległość: 1000 zł
    termin: 25.01.2000
    zapłacono: 30.04.2003

    moje obliczenia: 1096,91
    pit.pl: 1094,29
    gofin.pl: 1096,18

    Gofin.pl zaczął obliczenia od 26 stycznia 2000 i zakończył na 30 kwietnia
    2003, a powinien zacząć 25 stycznia 2000 i zakończyć 29 kwietnia 2003.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-06-13 08:03:15
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał
    > Gofin.pl zaczął obliczenia od 26 stycznia 2000 i zakończył na 30 kwietnia
    > 2003, a powinien zacząć 25 stycznia 2000 i zakończyć 29 kwietnia 2003.
    ------------------------------------
    A jesteś pewien że powinien naliczać od 25 czyli termin zapłaty a mnie się
    wydaje że naliczenie odsetek podatkowych następuje w pierwszym dniu po
    terminie
    Art.53 &4 Ordynacja podatkowa.
    Chyba że coś żle czytam to proszę o poprawke.
    § 4. Odsetki za zwłokę naliczane są od dnia następującego po dniu upływu
    terminu płatności podatku lub terminu, w którym płatnik lub inkasent był
    obowiązany dokonać wpłaty podatku na rachunek organu podatkowego.

    Pozdrawiam Wiola

  • 14. Data: 2003-06-13 08:49:08
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > terminu płatności podatku lub terminu, w którym płatnik lub inkasent był
    > obowiązany dokonać wpłaty podatku na rachunek organu podatkowego.

    No nic, przyznaję, ze mnie przekonałaś. GOFIN liczy dobrze.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 15. Data: 2003-06-16 20:10:22
    Od: g...@p...onet.pl

    > Witam,
    moze ten?
    http://www.graczyk.com.pl/perl/graczyk/index.pl

  • 16. Data: 2003-06-16 21:18:22
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | moze ten?
    | http://www.graczyk.com.pl/perl/graczyk/index.pl

    Liczy dobrze, tylko brak uaktualnienia o ostatnią zmianę stopy procentowej
    odsetek podatkowych.

    Andrzej K.