  • 1. Data: 2004-04-06 09:44:56
    Temat: program do pełnej księgowości - poradźcie uzytkownicy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Planuje zmienic program FK bo ten ktorego uzywam miał sie dynamicznie
    rozwijac a na razie od dwoch lata ma te same błędy. I jedno czego na
    pewno nie mozna o nim powiedziec to że jest "kompleksowy".
    O dokumentacji szkoda gadac.
    Generalnie sklada sie obietnic tego co "niedługo będzie".

    Gdyby tak ktos mógł mi polecic lub stanowczo odradzić (za to tez bedę
    wdzięczna) jakis program, kilka programów.
    Tego co wie uztkownik nie ma w żadnj dokumentacji.

    Nie potrzebuje wiele ale program powinien miec pare rzeczy obowiązkowo:
    - bufor lub paczki robocze z pełna funkcjonalnością (mozliwaść robienia
    z danych roboczych takis samych zestawień jak z danych końcowych i
    łączenie tych danych w raportach)
    - wielopoziomową analitykę (3 poziomy wystarczą, 5 to ideał)
    - kontrolę bilansowania opreacji (żeby krzyczał jak sie dekret nie zamyka)
    - konta pozabilnasowe (które moga zawierać zapisy niezbilansowane)
    - zestawienia obrotów i sald na dowolny dzień
    - w miare stabilna bazę (żeby po dokonaniu drobnej korekty w paczce
    roboczej czy buforze nie trzeba było indeksowac calej bazy)
    - powinien drukować tekstowo (nie musi ale miło by było, igłówka taniej
    wychodzi)
    - pownien posiadac jakis moduł rozrachunków (taki w ktorym robocze
    rozrachunki są stabilne, nie kasuja się po każdej reindeksacji czy innej
    funkcji naprawy bazy)
    - dobrze gdyby miał lub dało sie dokupić moduł ŚT, kasa, bank
    - jakis prosty (niewymagający np. znajomości Delphi) system raportowania
    - jakas forma zautomatyzowania dekretacji
    - mile widziana instrukcja i dokumentacja na poziomie wyższym niz do
    windowsowego pasjansa ;-)
    - last but not least - mozliwie najwiekszy zakres obługi kalwiaturą,
    najlepiej z opisanymi na ekranie skrotami (dosowe programy to gwarantuja
    w windowsowymi róznie) - nie powino byc w ogole funkcji do której dostęp
    jest jedynie myszką

    Na razie wszystko czego mi potrzeba (poza wielopoziomowa analityką)
    znalazłam w dosowym CDNie. Przystepna cena, znam go i szybko mi sie w
    nim pracuje. Cudny nie jest ale i nie o urode chodzi. :-)
    Niestety, aktualizowany ale juz nie rozwijany. I jednopoziomowa
    analityka przy rozliczani produkcji budowlanej dokłada pracy.

    CND Optima ma już kompletnie wszystko ale też ma za duże wymagania
    sprzętowe i odpowiednia cenę, więc odpada.

    Odpada Matrix - zbyt mało ergnomiczny, interfejs przyprawiający o
    oczopląs, nie odpowiada mi ideowo a poza tym obydwie osoby które znam a
    ktore w nim pracują od lat odradzaja mi go z calej siły.

    Pracowalam kiedyś na programach Varico i bardzo je znielubiłam.

    Pracowałam na programie Sfinks (nie pamiętam poducenta, fima ze
    Szczecina)- nigdy więcej, ergonomiczny jak młot kowalski.

    Gdyby komus chciało się poopowiadac o programie którego używa, będę
    wdzieczna.
    To co piszą rozni producenci na swoich stronach to lukier (takiego lukru
    usiłuję się własnie pozbyć) a nie wszystko mozna ściągnąć i wypróbować.
    Poza tym takie próby wymagaja sporo czasu. Byłoby świenie gybym mogła
    wyeliminować to co na 100% mi nie bedzie odpowiadalo i zostawić sobie
    ten czas na to co ma szansę spełnić moje wymagania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-04-06 12:57:38
    Od: e-radek <e...@w...pl>

    Maddy wrote:
    > Planuje zmienic program FK bo ten ktorego uzywam miał sie dynamicznie

    wwuuuuuu..... Maddy robi odwrot od TG??
    sie porobilo

    e***

  • 3. Data: 2004-04-06 13:16:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik e-radek napisał:

    > wwuuuuuu..... Maddy robi odwrot od TG??
    > sie porobilo

    Maddy jest mocno zdegustowana.
    Maddy pracuje rownolegle na CDN Klasyka (nie u siebie ale u obcych) i
    jak widzi że dosowy program ma tyle roznych funkcji, zestawień i rapotów
    (osiągalnych bez potrzeby zagłebiania sie w sql czy delphi) których nie
    ma windowsowe cudo to ją szlag trafia.

    A jak jeszcze jej sie pracuje 2 razy szybciej i wygodniej na tym dosowym
    programie, na starym komputerze, w wolna siecia i kulawym serwerem ktory
    siada jak za gorąco, to ją szlag trafia z drugiej strony.

    A jak dostała aktualizacje i tam juz są moduły do rozliczania dostaw
    wewnatrzwspolnotowych a baza Nip juz jest powiększona o kod kraju to
    .... no gdzie ja mam trzecią stronę?

    Gdyby to cholerstwo CDNu miało wielopoziomowa analityke to poszłabym
    sobie i już. Nawet z tymi padającymi clarionowymi bazami i brakiem
    plitrek na mojej minolcie (za to ladnie drukuje na szerokiej Oki).
    I tymi nieszczęsnymi haspami co psuja wydruki spod windy.

    Ale bez wielopoziomowej analityki klapa. Budowlanka leży. A budowlanka
    to kawał klienta jest.

    Maddy w rozterce

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-04-06 18:25:16
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Ja używam a właściwie serwisuje program firmy radix.
    http://www.radix.com.pl/s_fkb.html
    Jest to program do pełnej księgowości tyle, że budżetowej. Mam z tym do
    czynienia w urzędach gmin, zakładach gospodarki komunalnej, domach kultury.
    Myślę że to jest kwoestia wprowadzenia tylko właściwego planu kont i po
    sprawie.
    Konto budowane jest na zasadzie xxx/xxx/xxxxx/xxxx/xx .
    Ma prawie wszystko to czego potrzebujesz. Obecnie są produkowane dwie
    wersje - dosowa i windowsowa na sql. Tej drugiej jeszcze nie widziałem za to
    dosowa to pełna obsługa z klawiatury. Program jest szybki w pracy a baza
    dosowa pracuje bardzo fajnie na nowych komputerach. No i nigdy nie było
    wpadki, żeby baza sie wysypała.
    Tyle że program sprawdza się w 100% ale w jednostkach budżetowych a w
    firmach nie wiem bo nigdy tego nie widziałem i nawet nie wiem czy ktoś go
    tak używa.
    Program jest na tyle prosty, że obsługi można się nauczyć w ciągu kilku
    godzin.
    Wadę ma taką, że nie ubsługuje drukarek na usb oraz tych które nie obsługują
    dosa. Bez problemu wszystkie igłówki i większość laserów.

    Gdybyś więcej chciała wiedzieć to "infoelektron malpa pro.onet.pl" bo nie ma
    co grupy zanudzać.

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2004-04-07 06:28:07
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

> [...]

    > oczopląs, nie odpowiada mi ideowo a poza tym obydwie osoby które znam a
    > ktore w nim pracują od lat odradzaja mi go z calej siły.

    Przez 3 lata pracowalem na Symfonii FK + Handel. Wtedy tez odradzalem jej
    zakup kazdemu kto sie pytal. Teraz, ponad rok, pracuje na CDN Klasyka +
    WF-Mag. I chetnie bym wrocil do Symfonii. Wlasnie ogladalem wersje demo FKi.
    Wyglada na to, ze w ciagu ostatniego roku duzo sie w nim zmienilo i to na
    lepsze.
    "Ideowosc" przy wyborze programu to kiepskie kryterium.
    CDN Klasyka nie jest juz rozwijany od 2 lat - taka informacje otrzymalem od
    osob serwisujacych program. Czyli sam producent odchodzi juz od niego
    dlatego, ze jest to program DOSowy. Jesli myslisz o czyms przyszlosciowym to
    przed jedynie slusznym syst. operacyjnym chyba nie uciekniesz.
    Jeszcze co do Symfonii:
    - rozrachunki nie sa w niej najlepsze (przegladanie dokonanych rozliczen
    tylko ze strony pierwszego dokumentu do rozliczenia) ale za to rozliczenia
    tego samego kontrahenta ogladasz w 1 miejscu niezaleznie od ilosci kat na
    ktorych masz je zapisane. Na duzy "+" rozrachunkow: w biezacym roku sa
    widoczne dokumenty nierozliczone z lat ubieglych, z cala "historia". Tego
    nie ma w CDNie i bardzo mi tego brakuje.
    - najnizszy poziom analityki jaki mozna przypisac do pozycji w raportach,
    bilansach itp. to 1-szy. Bardziej szczegolowo sie nie da (chyba, ze to
    poprawili).
    - otwarcie nowego roku i praca na przelomie lat w Symfoni jest lepiej
    zorganizowana niz w CDNie.

    > Byłoby świenie gybym mogła
    > wyeliminować to co na 100% mi nie bedzie odpowiadalo i zostawić sobie
    > ten czas na to co ma szansę spełnić moje wymagania.

    Owocnych poszukiwan!

    Darek

  • 6. Data: 2004-04-07 07:53:47
    Od: ELA<e...@i...pl>

    http://www.dgcs.com.pl/oferta/soft/index.html

    Spróbuj może tego... Ja na nim pracuję i nie narzekam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-04-07 07:56:07
    Od: ELA<e...@i...pl>

    acha, w DOS -ie , to chyba bardzo duża róznica. Nie wiem jak
    sprawuje się w Windowsie. :(

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-04-07 11:08:37
    Od: "Bogdan Skuczyński" <b...@z...com.pl>

    A Rewizor Insertu ?
    Jest wersja DOS owska Rewizor 3 i wersja Windowsowska.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-04-08 18:03:59
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:
> [...]
    > wyeliminować to co na 100% mi nie bedzie odpowiadalo i zostawić sobie
    > ten czas na to co ma szansę spełnić moje wymagania.

    No moja firma zakupiła PC Biznes Pro Streamsoftu z Zielonej Góry
    Windows SQL. Kupilismy kilkanascie licencji na FK, rozrachunki GM, kadry
    i płace, środki trwałe oraz moduł analizy i zestawienia, łącznie ok. 25
    licencji na wszystkioe moduły razem + wdrożenie. Łączny koszt cąłości
    ok. 40000 zł netto. Program jest według mnie -pracuje na nim od ok.
    miesiąca- całkiem całkiem, duże możliwości analityczne, wydruki tekstowe
    lub graficzne, analityka bardzo wielopoziomowa-jak sobie ustawisz tak
    masz, robi deklaracje, bilanse, f-01, stany magazynowe i rozrachunków na
    dowolny dzień wraz z przeterminowaniami rozrachunków w dowolnych
    przedziałach czasowych i dużo innych, niektórych oczywiście jeszcze nie
    znam, ale wydaje mi się że mogę ci polecić ten program.
    Pzodrawiam
    Chris Gold

  • 10. Data: 2004-04-08 19:48:57
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Użytkownik Chris Gold <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c54471$1ids$...@n...mm.pl...

    ciach...

> [...]
    > przedziałach czasowych i dużo innych, niektórych oczywiście jeszcze nie
    > znam, ale wydaje mi się że mogę ci polecić ten program.

    A ja uważam, że najważniejsze w używanym oprogramowaniu jest poza oczywiście
    funkcjonalnością, to jak długo producent klepie swoje oprogramowanie i ilu
    ma klientów.
    Bo cóż z tego, że jakaś firma wypuści rewelacyjny i tani program, ale za pół
    roku zwinie manatki i będziemy musieli szukać nowego. Liczba użytkowników
    daje nam natomiast gwarancję, że jak producent coś spartoli to na następny
    dzień dostanie tysiąc telefonów od klientów i będzie musiał szybciutko
    naprawić błąd (zdziwilibyście się ile daje postraszenie oddaniem sprawy do
    sądu).

    Na rynku jest tylko kilku o liczącej się pozycji producentów. CDN - nowa
    Optima robi wrażenie, Symfonia - chyba bezkonkurencyjna FK, Insert - tylko
    za mało rozwijają programy pod Windows, .... nie przychodzi mi nic więcej do
    głowy.

    Chętnie poznam Wasze opinie (o ile będą zgodne z moją :-))

    Krzysiek