    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prowadzenie KPiR
    Date: Thu, 9 Oct 2003 11:35:18 +0200

    On Thu, 9 Oct 2003, Graszka wrote:

    >+ Użytkownik "Czarek" <c...@s...onet.pl> napisał [...]
    >+ > Użytkownik "Jerzy SLIWINSKI" <j...@k...pkobp.pl> napisał[...]
    >+ > : Czy KPiR moge prowadzic w kompie w Excelu i co miesiąc wydrukowywac?
    >+ >
    >+ > Możesz w Excelu, Wordzie, Notepadzie, byle zgodnie ze wzorem do
    >+ > rozporządzenia.
    >+ Zgodnie z rozporządzeniem "...W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu
    >+ technik informatycznych, warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe jest:
    >+ 1) określenie na piśmie szczegółówej instrukcji obsługi programu
> [...]

    IMHO podlega. A dyskusje... były, spróbujmy sugerowanego wynalazku:
    http://tinyurl.com/qag0

    :)

    ...a tam ("na oko") co czwarty temat pasuje :), w tym:
    http://tinyurl.com/qagc
    http://tinyurl.com/qagf
    http://tinyurl.com/qagk
    http://tinyurl.com/qagl
    http://tinyurl.com/qagp

    :)

    Podsumowując *moje* zdanie: fakt "drukowania z komputera" jeszcze
    nie oznacza "prowadzenia KPiR technikami informatycznymi".
    Oczywiście problem z wpisywaniem "na bieżąco" dochodów (tu może
    pomóc kasa fiskalna lub ewidencja VAT) i zakupów magazynowych
    pozostaje sprawą odrębną...
    A na wypadek "uznania przez prowadzącego arkusza w Excelu za
    technikę informatyczną" pozostaje czyjć koncept z książką
    pt. "Excel dla opornych" w roli instrukcji ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)