    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prywatne pieniądze na koncie firmowym?
    Date: Wed, 18 Mar 2009 13:58:52 +0100

    On Tue, 17 Mar 2009, Tomek wrote:

> [...]

    Ujawniona jest forma, nadawca i kwota.
    Nie jest ujawnione "źródło w rozumieniu ustawy".
    Czyli klasyfikacja wg art.10
    A tego czy US *dojdzie* jakie było źródło nie wiemy - grupowicz
    nie raczył nam napisać, może przed USem też ukryje...

    [...]
    > Mnie też się wydaje, bo ekspertem nie jestem.
    > Ale - w takim układzie każda pomyłka by skutkowała
    > naliczeniem 75%.

    Nie tak.
    "Faktura była zaniżona, miało być 22 000 zł, a wystawiłem na 2000zł,
    ale zapomniałem :P skorygować".
    Urząd wtedy *sprawdzi* czy to ściema, czy rzeczywiście usługa była
    warta mniej więcej 20 000.
    Jak tak, to kara za zaniżenie podatków i możliwe "szacowanie
    przychodów" :P (znaczy jest podejrzenie że podatnik ukrywa
    przychody, czyli są podstawy aby uznać że inne przychodzy TEŻ
    pozaniżał).

    "Nieujawniony przychod" IMVHO będzie jak US dostanie taki opis
    jaki otrzymaliśmy my: "nie powiem co to za pieniądze" :>

    No to 75%...

    > A przecież co jakiś czas na grupę
    > pisuje ktoś, komu skarbówka naliczyła 19% od nieujawnionego
    > przed kontrola dochodu.

    Ale *przy* kontroli zostało ujawnione, że to jest *jest*
    przychód z DG!
    Konkretnie za coś - za nieujątą fakturę, za zawyżone koszty...
    To nie są wtedy "pieniądze znikąd" - konkretnie WIADOMO że
    to jest "z pieniędzy zarobionych w DG".

    > Do tej pory czytałem tylko o ludziach którzy nakupili
    > coś za grube pieniądze i skarbówka nie znalazła u nich żadnego
    > śladu skąd te pieniądze mogły być (a wyjasnienia uznali za niewiarygodne).
    > I wtedy było 75%.

    No... prawda.
    Przyznam że też opisuję "wg siebie", ale IMO sam fakt że otrzymane
    pieniądze mają *formę* przelewu nie oznacza, że zostało określone
    "źródło".
    Bo w rozumieniu "źródeł opodatkowania" nie liczy się *kto*
    ani *jak* płaci, liczy się za to *za co* płaci.
    Albo US to ustali - z pomocą lub bez pomocy podatnika, albo
    (jeśli nie będzie wiadomo "za co") należało się będzie wg
    stawki 75%

    > Natomiast z tego co czytałem "nielegalnym" sprzedawcom na Allegro
    > naliczają normalna taryfę od tych wpłat na konto.

    A to się zgadza - WIADOMO co to za przychód, "zarobił na
    allegro i nie płacił podatku".

    Tyle, że my nie wiemy *co* to za przychód.

    W takim układzie US chyba też ma zgryz :>

    pzdr, Gotfryd