  • 11. Data: 2002-12-28 23:38:24
    Temat: Re: przedawnienie w skarbowym - 5 lat??
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > Wolałbym zebyś podawał:
    > kto, kiedy, w jakim temacie i co napisał.
    > Ja np nie "ciągnę" z onetu.
    Ależ to nie ma żadnego znaczenia.
    Tu masz cały artykuł:
    http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as
    _umsgid=as7p7i%24muh%241%40news.onet.pl&lr=&hl=pl
    A tu masz stronę gdzie się podaje parametry:
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl
    W polu identyfikator wiadomości wpisujesz
    as7p7i$muh$...@n...onet.pl (czyli to co powyżej bez "news:") i masz.

    chester

  • 12. Data: 2002-12-28 23:42:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ależ to nie ma żadnego znaczenia.
    > Tu masz cały artykuł:

    Jakoś mi to nie przyszło
    do głowy :-).
    Jest link, to w niego
    klikam. Nie działa, to olewam.
    Jak chcę przeczytać jednak, to
    sobie szukam, czasem nie znajduję,
    ale ostatnio Sark
    ciągle wkleja takie "krzywe" dla mnie linki :-))

  • 13. Data: 2002-12-29 11:17:55
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    A ja kliknąłem w link i mi sie po prostu otworzyło.
    Cuda?
    JaC

  • 14. Data: 2002-12-29 18:14:09
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Waldi wrote:
    > Czy 1 stycznia moge sobie wyrzucić fakturki z 1996 czy 1997 roku?
    > bo slyszalem rozbiezne opinie.

    To jest tak:

    1996 rok rozliczasz w roku 1997.
    Od konca roku 1997 dodajesz 5 lat.
    Wychodzi ze do konca 2002.
    Czyli mozesz wyrzucic faktury za 1996 rok.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 15. Data: 2002-12-29 20:46:38
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    Waldi wrote:
    > Czy 1 stycznia moge sobie wyrzucić fakturki z 1996 czy 1997 roku?
    > bo slyszalem rozbiezne opinie.

    Za dwa dni :-)

    Karol

  • 16. Data: 2002-12-30 21:34:52
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Za dwa dni :-)

    cos nie tak
    1996 rozliczasz do konca kwietnia 97
    czyli dokumenty za 96 trzymasz: 96, 97, 98, 99, 00, 01
    czyli po jutrze wyrzucasz caly 1997 rok

    -----------------------------------
    ania
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 17. Data: 2002-12-30 21:44:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > cos nie tak
    > 1996 rozliczasz do konca kwietnia 97
    > czyli dokumenty za 96 trzymasz: 96, 97, 98, 99, 00, 01
    > czyli po jutrze wyrzucasz caly 1997 rok

    Ładnie to sobie policzyłaś... hmmm...
    A może jednak tak: rok 1996 rozliczasz do końca kwietnia 97, a więc bieg
    przedawnienia zaczyna się 1 stycznia 98 - wychodzi 98, 99, 00, 01, 02

    A więc pojutrze rok 1996 można wyrzucić, ale 1997 musi jeszcze rok poleżeć.

    I nie ma zmiłuje - bieg przedawnienia zaczyna sie od końca roku w którym
    nastapiło rozliczenie podatkowe - Ordynacja Podatkowa:
    "Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin
    płatności podatku. "

    Podatku - nie zaliczki na podatek.
    Z tej samej przyczyny termin przedawnienia sie zobowiązan z tytułu VAT
    za grudzień 96 upływa dopiero z końcem 2003r poniewaz termin płatności
    podatku przypadał na 25 stycznia 97.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2002-12-31 03:03:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Dec 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik ania napisał:
    >+ >
    >+ > cos nie tak
    >+ > 1996 rozliczasz do konca kwietnia 97
    [...]
> [...]
    >+ I nie ma zmiłuje - bieg przedawnienia zaczyna sie od końca roku w którym
    >+ nastapiło rozliczenie podatkowe - Ordynacja Podatkowa:

    Maddy, o tej porze nie zabiorę się za sprawdzanie :[, ale
    AFAIR to jakoś tak było - że czas przedawnienia zobowiązania
    oraz czas trzymania dokumentacji tego zobowiązania
    się *nie pokrywały* !
    Już nie pamiętam czy można było wyrzucić papiery a mieć
    sprawę o podatek (na podstawie zeznania leżącego w US) czy
    na odwrót - należało trzymać papiery choć US za sam
    podatek już ukarać nie mógł... (ale za "niemanie dokumentów"
    i owszem).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2002-12-31 08:02:48
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik ania napisał:
    [...]
    > A więc pojutrze rok 1996 można wyrzucić, ale 1997 musi jeszcze rok
    poleżeć.
    Tak tylko chcialem sie upewnic - mimo, ze od poczatku dzialalnosci (1990) do
    zawieszenia w 2000 roku (praktycznie wiec do dzis) nie bylo kontroli US?
    Mozna usunac wszelka dokumentacje sprzed 1997 roku?
    WSm

  • 20. Data: 2002-12-31 10:49:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > na odwrót - należało trzymać papiery choć US za sam
    > podatek już ukarać nie mógł... (ale za "niemanie dokumentów"

    Jeżeli już, to to drugie - prosta logika - skoro US może sprawdzić
    podatek, prawidłowośc jego naliczania itd. to znaczy że trzeba trzymac
    dokumenty dla własnego dobra bo "podatnik musi udowodnic zaistnienie
    zdarzenia z którego wyciaga korzyści".

    Jakis rok temu (ok. 20 grudnia) znajomy miał kontrolę VATu za grudzień
    1995. I przeszedł ja pomyślnie tylko dlatego że nie miał czasu
    "zarchiwizować" dokumentów za 1995 chociaż sobie to od dłużeszgo czasu
    planował bo mu wyszło że sprawy sie przedawniły rok wcześniej.

    Strasznie mi się nie chce zebrac do kupy wszystkich regulacji. Ale
    obiecuje że pogrzebię po nowym roku. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl