    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przegl?d samochodu zaliczany do ST a rejestr VAT
    Date: Thu, 27 Jan 2005 10:12:48 +0100

    On Wed, 26 Jan 2005, toster wrote:
    >+ "Qubeczek" <q...@p...onet.pl> wrote
    >+ > Jest tak: ja jako przyszły nabywca zapłaciłam za przegląd samochodu przed
    >+ > jego zakupem i wzięłam na siebie fakturę. Czy jest to takie dziwne i
    >+ > niezgodne z prawem?
    >+
    >+ Ja mam obiekcje. Jak widać - nie jest to przypadek z bankiem.

    Ustalmy - czym się różni ? :)
    Bierzemy "bankowy":
    - właścicielem samochodu jest bank
    - samochód jest oddany w użytkowanie przyszłemu użytkownikowi, podstawą
    wydania jest umowa.

    >+ Nie miałaś praw do samochodu w momencie brania faktury za jego przegląd.

    Jakich praw ? - bo z twojego tekstu wynika iż domagasz się konkretnego
    prawa, czyli prawa WŁASNOŚCI a nie "jakiegoś" prawa - jak to ma miejsce
    np. "w przypadku z bankiem".

    >+ Ale może jestem zbyt dociekliwy lub źle poinformowany.
    >+ Równie dobrze mógłbym brać i księgować faktury za przegląd auta mojego ojca,
    >+ tłumacząc, że przecież jestem spadkobiercą i mam zamiar przejąć kiedyś auto
    >+ w spadku.

    A to tłumaczenie jest IMHO 'złe' (znaczy: nie daje podstaw do uznania
    za KUP)..
    IMO jeśliby tłumaczenie zmienić na "ojciec mi samochodu *użyczył*" to
    dochodzimy do przypadku już wałkowanego na grupie...
    "zapłacił[a/e]m za przegląd bo takie były ustalenia umowy ze sprzedawcą"
    (miłoby było mieć na piśmie :))
    "zapłacił[a/e]m za przegląd żeby mieć pewność iż kupuwane auto
    nadaje się do użytkowania i nie natnę się na konieczność odstawienia
    go do garażu z powodu niedopuszczenia do ruchu".
    Ujdzie ? ;)

    >+ A tak teoretycznie: co zrobiłabyś z fakturą, gdyby auto nie przeszło
    >+ przeglądu, a Tobie przeszłaby ochota na jego kupno?

    :)
    Przecież to jest idealne pytanie :)
    Postawmy je inaczej: czy zapłata rzeczoznawcy za zbadanie stanu
    technicznego auta przed zakupem może być KUP ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)