  • 1. Data: 2005-01-25 00:25:57
    Temat: przegląd samochodu zaliczany do ST a rejestr VAT
    Od: "Qubeczek" <q...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam już pewne wątpliwości o proszę bardzo o ich rozwianie.
    Kupiłam samochód nie spełniający wzoru Lisaka więc odliczam 50% vat (w
    deklaracji 10000 kwota netto 1100 vat)
    Dodatkowo przed przyjęciem do użytkowania samochód pojechał do przeglądu 100
    + 22 zł vat.
    I teraz rozumiem, że mam prawo do odl. 100% vat od przeglądu, tak?
    No i drugie pytanie, czy koszty przeglądu (które mi podwyższą wartość pocz.
    samochodu) wpisać do rejestru zakupu środków trwałych czy też pozostalych
    zakupów? Rozumiem, że to może mieć później znaczenie gdyby pojawiła się u
    mnie jakaś sprzedaż zwolniona.

    pozdrawiam
    Magdi

  • 2. Data: 2005-01-25 00:37:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Qubeczek,

    Tuesday, January 25, 2005, 1:25:57 AM, you wrote:

> [...]
    > deklaracji 10000 kwota netto 1100 vat)
    > Dodatkowo przed przyjęciem do użytkowania samochód pojechał do przeglądu 100

    Aż polazłem po fakturę z 21.01.2005
    Badanie techniczne samochodu: netto 80.33, VAT 17.67, brutto 98.00
    + 2 PLN na CEPIiK

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2005-01-25 07:36:57
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Qubeczek" <q...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    Tak

    > No i drugie pytanie, czy koszty przeglądu (które mi podwyższą wartość

    Bez jaj. Każdorazowy zakup benzyny też podwyższa Ci wartość środka trwałego?
    Są to koszty eksploatacyjne samochodu, tak jak paliwo, oleje, ogumienie,
    nowe piórka wycieraczek, myjnia, itp. Wpisujesz w rejestr VAT i w KPiR w
    koszty pozostałe.
    T.

  • 4. Data: 2005-01-25 09:58:45
    Od: "Qubeczek" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Są to koszty eksploatacyjne samochodu, tak jak paliwo, oleje, ogumienie,
    > nowe piórka wycieraczek, myjnia, itp. Wpisujesz w rejestr VAT i w KPiR w

    przecież napisałam, że było to przed przyjęciem ST do ewidencji. A dokładnie
    przegląd ma datę o 1 dzień wcześniejszą niż sama faktura za samochód, więc
    wg mnie ten wydatek podwyzsza WP ST.
    Ale czy sama faktura za przegląd powinna trafić do rejestru VAT na zakup
    tow. i usług zaliczanych do środków trwałych??

    Magdi

  • 5. Data: 2005-01-25 10:45:08
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Qubeczek" <q...@p...onet.pl> wrote

> [...]
    > Ale czy sama faktura za przegląd powinna trafić do rejestru VAT na zakup
    > tow. i usług zaliczanych do środków trwałych??

    IMHO - skoro zdarzenie gosp. (przegląd) był wykonany przed przyjęciem auta
    do ŚT, to powinno byc to rozliczone jeszcze wg kilometrówki. A faktura za
    przegląd nie może byc zaliczona do ŚT - też IMHO.
    T.

  • 6. Data: 2005-01-25 10:48:04
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Qubeczek" <q...@p...onet.pl> wrote
    > przecież napisałam, że było to przed przyjęciem ST do ewidencji. A
    dokładnie
    > przegląd ma datę o 1 dzień wcześniejszą niż sama faktura za samochód, więc
    > wg mnie ten wydatek podwyzsza WP ST.

    Aha, a na kogo wystawiona jest faktura za przegląd?
    Bo przecież chyba nie na Ciebie - nie byłaś jeszcze właścicielem auta - więc
    chyba nie możesz jej wcale odliczyć - teoretycznie nie Ty ją płaciłaś.
    T.

  • 7. Data: 2005-01-25 18:19:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    w wiadomości <news:858283909.20050125013755@pik-net.pl> wstukał:

    > Aż polazłem po fakturę z 21.01.2005
    > Badanie techniczne samochodu: netto 80.33, VAT 17.67, brutto 98.00
    > + 2 PLN na CEPIiK

    A skąd wiesz, że to był przegląd rejestracyjny i to bez gazu? ;P

    --
    ++++++++++++ Forsyth's Second Corollary to Murphy's Laws ++++++++++
    Just when you see the light at the end of the tunnel,

  • 8. Data: 2005-01-25 18:36:55
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 25 Jan 2005 01:37:55 +0100, w <8...@p...pl>, RoMan
    Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(-a):

    > + 2 PLN na CEPIiK

    To zrzut na to nowe gówno w urzędach? No tak, już wiemy kto to finansuje... :/

  • 9. Data: 2005-01-25 18:37:20
    Temat: Re: przegl?d samochodu zaliczany do ST a rejestr VAT
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 25 Jan 2005 11:48:04 +0100, w <ct5857$1487$1@news.mm.pl>, "toster"
    <t...@W...pl> napisał(-a):

    > Bo przecież chyba nie na Ciebie - nie byłaś jeszcze właścicielem auta - więc
    > chyba nie możesz jej wcale odliczyć - teoretycznie nie Ty ją płaciłaś.

    A od kiedy FVAT musi być na właściciela?

  • 10. Data: 2005-01-25 19:04:20
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    <t...@W...pl> napisał(-a):

> [...]
    > chyba nie możesz jej wcale odliczyć - teoretycznie nie Ty ją płaciłaś.

    A od kiedy FVAT musi być na właściciela?

    Od kiedy można zaksięgować fakturę wystawioną innemu podmiotowi?