  • 1. Data: 2005-01-24 18:25:24
    Temat: jak unknąć podatku od wzbogacenia?
    Od: "Weronika i Tomasz" <m...@i...pl>

    witam

    kupiłem w Niemczech BMW za 500E. Żona nie chce natomiast widzieć tego auta w
    domu. Rozpocząłem już procedure w urzędzie celnym i urzędzie skarbowym.
    Teraz gdybym chciał je odsprzedać to US mimo umowy na 500E (sprzedarz bez
    zysku) naliczy mi wartość samochodu po watrości giełdowej (ok16000zl) i od
    różnicy tych kwot będę musiał w przyszłym roku zapłacić podatek. Właściwie
    to pomału musiałbym dopłacić do interesu a nie o to chodzi.

    Może ktoś zna na tych klockach i poradzi jak tu wyjść z tego z twarzą przed
    żonką i przed sobą?
    To pytanie chyba nie jest nielegalne?

    pozdrawiam

    --
    Weronika i Tomasz
    Matula

  • 2. Data: 2005-01-24 18:29:12
    Temat: Re: jak unknąć podatku od wzbogacenia?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Weronika i Tomasz napisał(a):
> [...]
    > to pomału musiałbym dopłacić do interesu a nie o to chodzi.
    >
    > Może ktoś zna na tych klockach i poradzi jak tu wyjść z tego z twarzą przed

    Postawić na pół roku samochód u kolegi na podwórku, żona nie będzie
    widziała. Po poł roku mozna sprzedac bez podatku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-24 18:34:22
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 24 Jan 2005 19:29:12 +0100, w <ct3eqr$80p$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy
    <m...@e...com.pl> napisał(-a):

    > Postawić na pół roku samochód u kolegi na podwórku, żona nie będzie
    > widziała. Po poł roku mozna sprzedac bez podatku.

    Ale na pewno podatek trzeba będzie zapłacić od różnicy pomiędzy WARTOŚCIĄ
    GIEŁDOWĄ a ceną zakupu, a nie od różnicy CENY SPRZEDAŻY-cena zakupu?

  • 4. Data: 2005-01-24 20:01:44
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Weronika i Tomasz" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > różnicy tych kwot będę musiał w przyszłym roku zapłacić podatek. Właściwie
    > to pomału musiałbym dopłacić do interesu a nie o to chodzi.

    Mylisz dwie rzeczy.
    To co nazywasz podatkiem od wzbogacenia jest podatek dochodowy, ktory trzeba
    zaplacic od dochodu, czyli roznicy ceny sprzedazy i ceny nabycia pod
    warunkiem, ze zbycie nastapi w ciagu pol roku od nabycia.
    US nalicza podatek od wartosci rynkowej tylko w przypadku gdybys placil
    podatek od czynnosci cywilnoprawnych.

    W przypadku sprzedazy teraz za 500 EUR zaplacisz PCC w wys. 2% od wartosci
    rynkowej, czyli od tych ok. 16 000, a wiec ok. 300zł, a dochodowego nic.

    Pytania nigdy nie sa nielegalne :)
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 5. Data: 2005-01-25 14:24:09
    Od: "saint0" <s...@p...fm>

    > Postawić na pół roku samochód u kolegi na podwórku, żona nie będzie
    > widziała. Po poł roku mozna sprzedac bez podatku.

    Witam

    Od kiedy liczy sie to pol roku ?
    Od daty kupna (data na fakturze zakupu) ?
    Czy moze data rejestracji ?

    pozdr.
    Si

  • 6. Data: 2005-01-25 19:53:51
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "saint0" <s...@p...fm> wrote in message
    > Od kiedy liczy sie to pol roku ?
    > Od daty kupna (data na fakturze zakupu) ?
    > Czy moze data rejestracji ?

    Od daty zakupu.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak