  • 21. Data: 2005-01-26 21:21:48
    Temat: Re: przegl?d samochodu zaliczany do ST a rejestr VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    toster wrote:
    > A tak teoretycznie: co zrobiłabyś z fakturą, gdyby auto nie przeszło
    > przeglądu, a Tobie przeszłaby ochota na jego kupno?

    A Ty wyrzucasz z kosztów np paliwo,
    ktore zatankowałeś w celu dojechania do klienta,
    który potem nic nie zamówił?

  • 22. Data: 2005-01-26 22:29:33
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > A Ty wyrzucasz z kosztów np paliwo,
    > ktore zatankowałeś w celu dojechania do klienta,
    > który potem nic nie zamówił?

    Porównanie niezbyt dobre - wystarczy, że jadę "na rozmowy handlowe".
    Sugerujesz, że mogłaby ją zaksięgować, bo "miała dobre intencje"?
    T.

  • 23. Data: 2005-01-27 09:12:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, toster wrote:
    >+ "Qubeczek" <q...@p...onet.pl> wrote
    >+ > Jest tak: ja jako przyszły nabywca zapłaciłam za przegląd samochodu przed
    >+ > jego zakupem i wzięłam na siebie fakturę. Czy jest to takie dziwne i
    >+ > niezgodne z prawem?
    >+
    >+ Ja mam obiekcje. Jak widać - nie jest to przypadek z bankiem.

    Ustalmy - czym się różni ? :)
    Bierzemy "bankowy":
    - właścicielem samochodu jest bank
    - samochód jest oddany w użytkowanie przyszłemu użytkownikowi, podstawą
    wydania jest umowa.

    >+ Nie miałaś praw do samochodu w momencie brania faktury za jego przegląd.

    Jakich praw ? - bo z twojego tekstu wynika iż domagasz się konkretnego
    prawa, czyli prawa WŁASNOŚCI a nie "jakiegoś" prawa - jak to ma miejsce
    np. "w przypadku z bankiem".

    >+ Ale może jestem zbyt dociekliwy lub źle poinformowany.
    >+ Równie dobrze mógłbym brać i księgować faktury za przegląd auta mojego ojca,
    >+ tłumacząc, że przecież jestem spadkobiercą i mam zamiar przejąć kiedyś auto
    >+ w spadku.

    A to tłumaczenie jest IMHO 'złe' (znaczy: nie daje podstaw do uznania
    za KUP)..
    IMO jeśliby tłumaczenie zmienić na "ojciec mi samochodu *użyczył*" to
    dochodzimy do przypadku już wałkowanego na grupie...
    "zapłacił[a/e]m za przegląd bo takie były ustalenia umowy ze sprzedawcą"
    (miłoby było mieć na piśmie :))
    "zapłacił[a/e]m za przegląd żeby mieć pewność iż kupuwane auto
    nadaje się do użytkowania i nie natnę się na konieczność odstawienia
    go do garażu z powodu niedopuszczenia do ruchu".
    Ujdzie ? ;)

    >+ A tak teoretycznie: co zrobiłabyś z fakturą, gdyby auto nie przeszło
    >+ przeglądu, a Tobie przeszłaby ochota na jego kupno?

    :)
    Przecież to jest idealne pytanie :)
    Postawmy je inaczej: czy zapłata rzeczoznawcy za zbadanie stanu
    technicznego auta przed zakupem może być KUP ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2005-01-27 16:05:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    toster wrote:

    > Porównanie niezbyt dobre - wystarczy, że jadę "na rozmowy handlowe".
    > Sugerujesz, że mogłaby ją zaksięgować, bo "miała dobre intencje"?

    Może niezbyt dobre, ale wiadomo o co
    chodzi. Zresztą Gotfryd "zapytał za mnie"
    znacznie sensowniej.