    From: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "przejecie" jakiegos dobra na potrzeby DG
    Date: Wed, 21 Apr 2004 09:17:05 +0200

    > kiedys kupilem sobie cos (komputer, aparat, cokolwiek) dla siebie, ale
    > teraz dochodze do wniosku, ze wlasciwie to jest mi to potrzebne
    > do mojej DG (zgodne z profilem i wogole).
    > Oczywiscie jako ze bylo to kupowane na mnie, to fakturki nie mam.
    > Jestem VATowcem i prowadze KPiR.
    >
    > I teraz pytanie wlasciwie: jak wpisac sprzet do wyposazenia (wartosc
    > aktualna kolo 2 tys zl).
    > Z VATem nic sien ie zrobi, to oczywiste, ale do KPiR podobno mozna
    > wpisac, a ze nie jest to srodek trwaly, to mozna zamortyzowac
    > jednorazowo. Czy jako wycene aktualnej wartosci mozna sobie wydrukowac
> [...]

    Poprzez "oswiadczenie przekazania na potrzeby firmy" a wycena musi byc
    rzetelna - wartosc rynkowa sprzetu - a nie tyle co nowe w sklepie - w koncu
    jakis czas uzywales i sprzet stracil na swojej wartosci. Jesli wycenisz jako
    ceny rynkowe to US moze podwazy takie koszty z powodu zawyzenia zawyzenia.

    Z VATem nie da sie nic zrobic.

    Pozdrawiam,
    Zulka