  • 1. Data: 2005-11-20 21:34:28
    Temat: przejście z S.C. na działalność
    Od: Cecylia Słupianek <c...@x...wp.pl>

    Witam,

    jakie kroki musze poczynic aby z zarejestrowanej S.C. (VAT,KPiR, spolka
    - 2 osoby) przejść na dzialalnosc gospodarcza (jedna osoba rezygnuje w
    ogole ze spolki)?
    Jakie dokumenty zlozyc w US, ZUS, jak rzecz sie ma z prowadzona ksiazka
    przychodow i rozchodow (robi sie remanent, spisuje się jakies
    protokoly?) Jak to sie ma do nadwyzki VAT-u ktora w tej chwili w
    ksiegach wystepuje?

    Bede wdzieczna za wszelakie podpowiedzi w tej sprawie.

    Pozdrawiam,
    C.

  • 2. Data: 2005-11-21 07:46:53
    Temat: Re: przejście z S.C. na działalność
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Cecylia Słupianek" <c...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak to sie ma do nadwyzki VAT-u ktora w tej chwili w ksiegach wystepuje?

    Musisz zlikwidować SC i otworzyć DG.
    Te dwie firmy nie mogą mieć ze sobą nic wspólnego - nadwyżka VAT przepadnie.
    Możesz myśleć o sprzedaży między SC a DG ograniczając własne straty, ale na
    pewno DG nie może być 'spadkobiorcą' SC.

    SIM

  • 3. Data: 2005-11-21 07:53:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <x...@p...pl> napisal(a):

> [...]
    > Możesz myśleć o sprzedaży między SC a DG ograniczając własne straty, ale na
    > pewno DG nie może być 'spadkobiorcą' SC.

    Można też to obejść wprowadzając do spółki trzecią osobę, a potem
    wyprowadzając wspólnika. Zostaje s.c. z jakimś szwagrem lub konkubiną.
    Czasem lepiej niż zamykać cały bajzel, przepisywać umowy itd.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 4. Data: 2005-11-21 16:00:33
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    > <x...@p...pl> napisal(a):
    SC.

    > Można też to obejść wprowadzając do spółki trzecią osobę, a potem
    > wyprowadzając wspólnika. Zostaje s.c. z jakimś szwagrem lub konkubiną.
    > Czasem lepiej niż zamykać cały bajzel, przepisywać umowy itd.

    Tak. To inne, często lepsze wyjście. Ale S.C. musi wówczas zostać bez zmian.

    SIM

  • 5. Data: 2005-11-21 17:22:38
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał;
    [...]
    > Można też to obejść wprowadzając do spółki trzecią osobę, a potem
    > wyprowadzając wspólnika. Zostaje s.c. z jakimś szwagrem lub konkubiną.
    > Czasem lepiej niż zamykać cały bajzel, przepisywać umowy itd.

    witam,
    spolka cywilna "A"+"B",
    - czy mozna "wprowadzic" trzeciego wspolnika "C"
    i "wyprowadzic" wspolnika "B" w tym samym dniu ?

    --
    pozdrawiam
    Jasiek

  • 6. Data: 2005-11-21 17:28:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2005, XYZ wrote:

    > Użytkownik "Cecylia Słupianek" <c...@x...wp.pl> napisał

    Owszem. Osobno dochodowy (który uwzględnia wyjątkowo wyposażenie !),
    osobno VAT (który uwzględnia również ST). W rozp. ds. KPiR jest
    nakaz obowiazku informowania US (z wyprzedzeniem, bodaj 7 dni).

    > Musisz zlikwidować SC i otworzyć DG.
    > Te dwie firmy nie mogą mieć ze sobą nic wspólnego - nadwyżka VAT przepadnie.

    ŻE CO ??
    Co to znaczy "nadwyżka VAT przepadnie", można ściślej ? ;)

    > Możesz myśleć o sprzedaży między SC a DG ograniczając własne straty

    Owszem - bo prawdą jest iż najlepiej majątek zamykanej DG (tu: S.C.)
    "wyprzedać do gołej ziemi" (głównie z powodu VAT).
    Przy transakcjach S.C. - wspólnik należy poddać ku rozwadze
    obowiązek stosowania cen rnkowych (a raczej prawo łupnięcia przez
    US możliwością wydania decyzji o korekcie podatku w oparciu
    o te ceny - co spowoduje że z jednej strony trzeba dopłacić
    a z drugiej nie da się odliczyć bo nie będzie f-ry !).

    > ale na pewno DG nie może być 'spadkobiorcą' SC.

    ...ano nie może.
    Można na to popatrzeć jeszcze tak: w każdym (przysłowiowym)
    gwoździu odchodzący wspólnik ma współudział.
    Trzeba mu po pół gwoździa oddać ;) - a przede wszystkim...
    odprowadzić VAT. Od wartości nabycia tego gwoździa (czy
    dowolnego innego "rzeczowego składnika majątku").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)