    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeniesienie środków trwałych...darowizna
    Date: Mon, 15 Oct 2007 12:20:43 +0200

    gonia pisze:

    > dlaczego? warunkiem jest zorganizowana część, co na pewno będzie miało
    > miejsce, jeżeli są prowadzone równolegle co najmniej , tak to nazwijmy,
    > 2 rodzaje działalności.Np:
    >
    > Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego - Ośrodek Zamiejscowy w Szczecinie
    > z dnia 23 października 1998 r.
    ~ ----------------------- !!!!!!!!

    Nawet nie doczytałam tych wyroków do końca, spojrzałam na daty.

    Ale widziałaś, koleżanko że w 2004 roku znacząco zmieniła sie ustawa o
    podatku od towarów i usług? Na tyle że mamy nowa ustawę, nie nowelizację.
    Przepis, na podstawie którego wydano te wyroki od ponad 3 lat nie
    obowiązuje.

    Obecnie nie ma już mowy o sprzedaży zorganizowanej części
    przedsiębiorstwa. Jest czarno na białym
    "Art. 6. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    1) transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zakładu (oddziału)
    samodzielnie sporządzającego bilans; [...]"

    Ten przepis pozostawia dużo mniej pola do interpretacji niż przepis ze
    starej ustawy i znacznie zawęża czynności nie podlegające VAT.
    Sprzedaż dowolnej ilości środków trwałych i innego majątku nie
    kwalifikuje sie jako zbycie przedsiębiorstwa (bo firma macierzysta dalej
    istnieje, nie można, parafrazując, sprzedać ciasteczka i mieć
    ciasteczka) a oddziału samodzielnie sporządzającego bilans nie było.

    Bardzo proszę pamiętać, że wyrok sprzed 10 la t, ma 99% szansy odnosić
    się do całkowicie innego stanu prawnego niż obowiązuje obecnie. Takich
    mamy twórczych ustawodawców, cóż...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813