    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przesyłanie deklaracji PIT-5 , VAT-7 oraz ZUS pocztą
    Date: Tue, 30 Dec 2003 11:07:41 +0100

    Użytkownik GrP napisał:

    > Witam.
    > Mam pytanko odnośnie przesyłania deklaracji do US i dra do zusu pocztą
    > polską.
    >
    > Jako że pracuję etatowo dodatkowo prowadząc działalność gosp. i nie mam
    > czasu na comiesięczne noszenie do US i ZUSU druków deklaracji chciałbym
    > przesyłać PIT-5, VAT-7 i ZUS DRA listem poleconym.
    >
    > Czy trzeba w US i ZUSIE w związku z przesyłaniem listem poleconym składac
    > jakieś oświadczenia? Czy takie przesyłki są płatne jako polecony czy może
    > bezpłatne? ;-)

    Nie trzeba. Mozna przesyłac poczta ale moja osobista paranoja każe mi to
    zawsze, o ile juz musze, robic za potwierdzeniem obioru.

    Również deklaracje do ZUS mozna przsyłac pocztą (chociaz ZUS tego nie
    lubi bo sie gna i źle skanują) ale jeżeli prowadzisz dzialalnośc sam,
    nie zatrudniasz pracowników ani zleceniobiorców, nie chorujesz ani nie
    masz innnych dziwnych "zdażeń" ubezpieczeniowych to deklaracji DRA nie
    musisz składać.

    Jeżeli jedna musisz sładac deklaracje to może pomysl o Płatniku?
    Komputer chyba masz? Z windowsem jak sie domyslam? I dostep do interentu
    tez raczej :-)

    Płatnik jaki by nie był (a fe, a ble) to jednak uwalnia od stania w
    ZUSowych kolejkach i daje najwieksza gwarancje że deklaracja dobrze
    "wejdzie" do systemu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk