    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ...przychód za nic (info)
    Date: 5 Nov 2008 19:46:48 GMT

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0811051905440.3220@quad>:

    > Czytam sobie ci ja podatki.pl i widzę taki ficzer:
    > http://podatki.pl/artykuly/14_5449.htm?idDzialu=14&i
    dArtykulu=5449
    > Mam nadzieję że się podoba ;)

    Jest super :D

    > Wychodzi, jak do miejscowości w której mieszka pracownik pracodawca
    > "puszcza" przewóz pracowników, to nawet jeśliby dany pracownik
    > dojeżdżał własnym samochodem - ma przychód. Do opodatkowania.

    Czy mnie sie wydaje, ze zgubili w tej całej interpretacji stan
    faktyczny czyli: "Z transportu korzystać będzie mógł każdy pracownik
    zakładu pracy, który wyrazi taką wolę."

    > Zacytuję:
    > "o powstaniu obowišzku podatkowego po stronie podatnika nie decyduje ile
    > razy pracownik faktycznie skorzystał z przewozu zorganizowanego przez
    > zakład pracy (np. w ramach umowy z przewoŸnikiem), ale sam fakt otrzymania
    > od pracodawcy œwiadczenia w postaci możliwoœci korzystania z danej
    > usługi".
    > Podkreślić słowo "mozliwości".

    Jeżeli był cały miesiąc chory, to raczej nie miał możliwości
    skorzystania...

    <q>
    W przedmiotowej sprawie, uwzględniając powyższe przepisy i opis
    zdarzenia przyszłego, nie można zgodzić się z twierdzeniem, iż nie
    istnieje możliwość przypisania indywidualnej usługi transportowej
    konkretnej osobie, która z tej usługi korzysta. Z przedstawionego
    zdarzenia przyszłego wynika bowiem, że pracodawca decyduje się na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    wykupienie usługi u przewoźnika, wyłącznie dla określonej grupy
    ^^^^^^^^^^^
    pracowników mieszkających poza nowym miejscem pracy tj. dla osób
    ^^^^^^^^^^^^
    znanych z imienia i nazwiska.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    </q>

    Nie no wyraźnie widać, że zapomnieli odnieść sie do deklaracji chęci
    korzystania z przewozów

    Bo co jeżeli pracownik mieszka w Z (czyli nie R i nie Ł) i tak
    dojeżdżał do Ł..

    Teraz ma dojechać do Ł (dla dodania pieprzu przejeżdżając przez R) i
    skorzystać z transportu "służbowego" do pomiędzy Ł-R bo dyrektor IS
    jest niespełna rozumu?

    Czy może wydał taka interpretację, bo ponieważ mu sie wydawało, że w
    ten sposób zrównoważy podwyższone koszty uzyskania przychodu...?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]