    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ...przychód za nic (info)
    Date: Thu, 6 Nov 2008 21:43:59 +0100

    On Wed, 5 Nov 2008, 'Tom N' wrote:

    > Czy mnie sie wydaje, ze zgubili w tej całej interpretacji stan
    > faktyczny czyli: "Z transportu korzystać będzie mógł każdy pracownik
    > zakładu pracy, który wyrazi taką wolę."

    Uznali, że owo prawo wystarczy.
    Fakt niewyrażenia woli uznali za nieistotny.
    Wychodzi że jak Ci coś "wyświadczę" wbrew Twojej woli, ba, nawet
    na Twoją szkodę, to masz zapłacić podatek.
    Art.11 plus rzeczona interpretacja i finito.

    > Jeżeli był cały miesiąc chory, to raczej nie miał możliwości
    > skorzystania...

    Optymista.
    Po pierwsze zaprzeczyłeś istnieniu zwolnienia "chory może chodzić",
    a po drugie zaprzeczyłeś takiej możliwości że wbrew prawu chory
    który "powinien leżeć" jedzie załatwić do zakładu jakąś sprawę.

    Mamy klasyczny problem ze słowem "może" - jak wiemy ustawodawca
    go unika, bo oznacza ono stan faktyczny.
    W myśli interpretacji "nie mógł" oznacza że leżał w szpitalu
    w Australii tak połamany, że jego transport spowodowałby
    śmierć (i tylko takie wyjaśnienia zostaną uznane przez US) :>

    > zdarzenia przyszłego wynika bowiem, że pracodawca decyduje się na
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wykupienie usługi u przewoźnika, wyłącznie dla określonej grupy
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^
    > pracowników mieszkających poza nowym miejscem pracy tj. dla osób
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^
    > znanych z imienia i nazwiska.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > </q>
    >
    > Nie no wyraźnie widać, że zapomnieli odnieść sie do deklaracji chęci
    > korzystania z przewozów

    Ano, jak wyżej - jeśli będę coś "świadczył", to "wyświadczę" Ci
    to coś mimo że będziesz się bronił rękoma, nogami, zębami oraz
    argumentem "a po co mi to" - jak "wyświadczę" to masz płacić
    podatek.

    > Czy może wydał taka interpretację, bo ponieważ mu sie wydawało, że w
    > ten sposób zrównoważy podwyższone koszty uzyskania przychodu...?

    Nie mam pojęcia.
    Moze trzeba by tak opiniującego zasypać zbędnymi mu usługami,
    uprzednio upewniszy się że na pewno nie będzie ich do niczego
    mógł wykorzystać?
    Przecież inaczej niż ad absurdum nie da się z tym walczyć.
    :]

    pzdr, Gotfryd