    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytania średnio-abstrakcyjne (sp. z o.o.)
    Date: 31 Dec 2002 18:24:34 +0100

    Witam.

    Dnia 29 grudnia 2002 o godzinie (21:36:06) napisano:
    AM> Witam,
    AM> na pocz?tek pytanko na temat komputerowego programu księgowego - co
    AM> polecacie dla młodej spółki z o.o.? Raczkuje zarówno firma, jak i księgowa
    AM> :(

    Czy raczkowaniem nazywasz brak jakiegolowiek doswiadczenia w
    ksiegowaniu spolki zoo? Jesli tak, to czy wy (zarzad i Ty) sie tego
    nie boicie?

    AM> Druga sprawa... czy sp. z o.o. może egzystować bez zatrudniania pracowników?

    Moze.

    AM> (np. w przypadku, gdy jeden ze wspólwła?cicieli jest także prezesem
    AM> zarz?du - zatem i tak nie może się zatrudnić,

    A dlaczego nie moze sie zatrudnic?

    AM> a musi pracować -

    Nie znam wprawdzie przyczyn dlaczego nie moze sie zatrudnic, ale
    przeciez nie musi zawierac umowy o prace (stosunku pracy).

    Nie wiem takze, czy chodzi Ci o samo zatrudnienie i zwiazane z tym
    problemy (wynikajace np. z KP obowiazki pracodowcy i pracownika) czy
    tylko o unikniecie ZUS-u i opodatkowania. A odpowiedz moze byc rozna,
    w zaleznosci od celu, jaki chcesz osiagnac.

    AM> a drugi
    AM> współwła?ciciel "ma prawo prowadzić sprawy firmy", jednak nie musi tego
    AM> robić na podstawie umowy o pracę.)

    Chodzi Ci o prokurenta?

    AM> Mam nadzieję, że nie zagmatwałam zbytnio tej sprawy :)

    Obawiam sie, ze za malo szczegolow.

    AM> Czy niezatrudnienie się we własnej firmie jest jakim? sposobem na zrobienie
    AM> oszczędno?ci?

    Niezatrudnienie sie _moze_ powodowac oszczednosc. Pytanie, tylko czy w
    danej sytuacji mozliwe jest niezatrudnienie - czy jest zgodne z
    przepisami? Za malo szczegolow podalas.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl