    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie laika dotyczace umowy o dzielo
    Date: Thu, 03 Jan 2002 18:29:24 -0100

    Mario wrote:

    > /cut,cut,cut/

    > Tylko, ze ja od tej firmy nic nie otrzymalem (oprócz zwykłego
    > rachunku)....ale moze jeszcze mi dadza.
    Na wystawienie PIT 8B maja czas do 15 marca (o ile mnie pamięc nie myli z
    tym pitem i terminem).

    > W gruncie rzeczy nie bede musial zadnego podatku od tego oplacac - tzn.
    > zostal on juz odprowadzony w odpowiedniej wysokosci przez tamten zaklad
    > pracy ktory wystawial rachunek tzn. rachunek wystawil w moim imieniu sobie
    > ;-) ?

    Tamta firma odprowadziła tylko zaliczkę i musisz ten dochód doliczyć do
    innych, uwzględniając wszystkie koszty uzyskania przychodu jakie będą na
    poszczególnych PITach wyliczone i od całości wyliczyc podatek. Ale od tego
    podatku odejmiesz już zapłacone zaliczki. Może się zdażyć że dostaniesz
    jeszcze zwrot. Od umowy o dzieło potrąca sie zaliczkę 20% a pierwsza stawka
    w skali to 19%. Jeżeli nie załapiesz się na wyższy przedział podatku to na
    99% jeszcze Ci coś oddadzą.

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk