  • 11. Data: 2004-11-01 16:13:55
    Temat: Re: pytanie o vat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news:a341nklpjkf8.dlg@int.dyndns.org.invalid...

    > Nieprecyzyjnie się wyraziłem -- chodziło mi, że zapłaci teraz, a odbierze
    > później.

    Ciekawe z czego wynika takie rozumowanie?
    Naliczenie i odliczenie w zgodzie z obowiązującymi
    przepisami może nastąpić w tym samym miesiącu
    i na nic nie trzeba czekać ani płacić.
    Chyba, że wyraziłeś się jeszcze bardziej nieprecyzyjnie :-)

  • 12. Data: 2004-11-01 20:01:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2004, 'Tom N' wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nieprecyzyjnie się wyraziłem -- chodziło mi, że zapłaci teraz, a odbierze

    No dobrze. Nieistotne czy "odliczy" czy "odbierze".
    Z czego wynika fakt że VAT należny i naliczony nie mogą wystąpić na tej
    samej deklaracji (w tym samym miesiącu) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-11-02 08:02:31
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/1/2004 9:01 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Z czego wynika fakt że VAT należny i naliczony nie mogą wystąpić na tej
    > samej deklaracji (w tym samym miesiącu) ?

    Czy tu nie chodzi o podatek należny od WN środków transportu - rubryka
    37 deklaracji, której opis brzmi: "kwota podatku należnego ... zapłacona
    przed dniem złożenia deklaracji"?

    --
    gefragt

  • 14. Data: 2004-11-02 09:59:15
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > Z czego wynika fakt że VAT należny i naliczony nie mogą wystąpić na tej
    > samej deklaracji (w tym samym miesiącu) ?

    Jeżeli przedsiębiorca kupuje towar w państwach UE, będąc
    zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT to ujawniając się w Niemczech swoją
    PL-ką otrzyma fakturkę z MWSt=0%, natomiast powstanie obowiązek podatkowy w
    Polsce. Sam obowiązek podatkowy nie spowoduje powstanie zobowiązania od US,
    jeżeli bowiem nabyty towar służyć będzie czynnościom opodatkowanym to w tym
    samym miesiącu podatnik ma prawo odliczyć VAT naliczony (art 86 ust.1 i ust.
    2 pkt 4 oraz ust. 10 pkt 2). Dokładnie tak jak napisałeś wcześniej.

    Pozdrawiam

    Damian

  • 15. Data: 2004-11-02 10:48:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Damian <s...@i...pl>
    w wiadomości <news:cm7lqe$9df$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > samym miesiącu podatnik ma prawo odliczyć VAT naliczony (art 86 ust.1 i ust.
    > 2 pkt 4 oraz ust. 10 pkt 2). Dokładnie tak jak napisałeś wcześniej.

    Ależ oczywiście, z tym, że IMHO:

    Nabywam autobus w październiku -- 15 listopada najpóźniej powstaje obowiązek
    podatkowy -- do 29 należy bez wezwania zapłacić podatek należny. Może
    powstać wcześniej w związku z wystawioną fakturą. Teraz mamy możliwości:
    1 -- faktura wystawiona w październiku
    2 -- faktura wystawiona w listopadzie

    Możliwość druga, powoduje, że rozliczenie nastąpi dopiero za miesiąc
    listopad, czyli w okolicach 25 grudnia, a tego nie chcemy, gdyż najpóźniej
    do 29 listopada powinienem wpłacić pieniążki (a potem je sobie pięknie
    rozliczyć w pozycji 37 deklaracji

    Zostaje w taki razie październik -- niech będzie, że faktura jest wystawiona
    pomiędzy 17 a 31 (wszystkie wcześniejsze kierują do możliwości drugiej, tyle
    że miesiąc wcześniej) i w terminie 14 dni, pomiędzy 2 a 15 listopada
    powinienem zapłacić, IMVHO tu jest trochę miejsca, by nie płacić (rozliczyć
    październikowy VAT wcześniej?)

    Jeśli coś, gdzieś pomyliłem, chętnie dowiem się co i jak.

    --
    +++++++++++++ 04/03/10 PROBLEM (MA28610) Licensed Program = 5722999
    ++++++++++++++++++++++++++++++ RECOMMENDATION Apply LIC PTF MF32440

  • 16. Data: 2004-11-02 10:58:36
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

> [...]
    (rozliczyć
    > październikowy VAT wcześniej?)
    >
    > Jeśli coś, gdzieś pomyliłem, chętnie dowiem się co i jak.

    Sugerowałbym dokładne przeczytanie art. 86 ust 10 pkt 2. Zacytuję:
    "Prawo do obniżenia kwoty pdatku należnego powstaje:
    2) w przypadkach o których mowa w ust 2 pkt 4 - w rozliczeniu za okres, w
    którym powstał obowiązek podatkowy w podatku należnym w nabywcy odpowiednio
    od importu usług lub wewnątrzwspólnowtowego nabycia towarów ..."

    Tak wię nie rozumiem po co powstało wcześniejsze wyliczenia skoro prawo na
    odliczenia powstaje w tym samym okresie co obowiązek podatkowy, niezależnie
    od tego czy dostaliśmy fakturę, czy też nie.

    Pozdrawiam

    Damian

  • 17. Data: 2004-11-02 11:30:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Damian <s...@i...pl>
    w wiadomości <news:cm7p9m$6pk$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]

    > odliczenia powstaje w tym samym okresie co obowiązek podatkowy, niezależnie
    > od tego czy dostaliśmy fakturę, czy też nie.

    Ależ oczywiście, październik rozliczamy najwcześniej 2 listopada, 14 dni na
    zapłatę (Art 103.4) może wypaść jeszcze w październiku, podobnie gdy
    obowiązek podatkowy powstanie w terminie najpóźniejszym 15 listopada mamy
    prawo obniżyć w grudniu a obowiązek zapłacić w listopadzie.

    --
    When a compiler accepts a program without error on the first run,++

  • 18. Data: 2004-11-02 12:39:39
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

> [...]
    > obowiązek podatkowy powstanie w terminie najpóźniejszym 15 listopada mamy
    > prawo obniżyć w grudniu a obowiązek zapłacić w listopadzie.

    Słusznie, nawet w przypadku 'regularnych' podatników VAT obowiązek
    podatkowy powstaje najpóźniej z chwilą wystawienia faktury a termin zapłaty
    14-go dnia od momentu powstania obowiązku podatkowego... w sumie nie ma
    sposobu aby nie zapłacić...